Treść strony
Cechowanie drewna pozyskanego w lasach nie stanowiących własności Skarbu Państwa oraz wystawianie właścicielowi lasu świadectwa legalności pozyskania drewna
Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie wniosku o wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna. 2. Na podstawie art. 14a ust. 1, ust. 3 ustawy z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 788 z późn. zm.), w oparciu o złożone zgłoszenie wydaje się wnioskodawcy świadectwo legalności pozyskania drewna.
Kogo dotyczy
Właściciele lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa
Czas realizacji
Świadectwa legalności pozyskania drewna są wydawane niezwłocznie na wniosek właścicieli lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, jednak nie dłużej niż w ciągu 1 tygodnia od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty
Zgłoszenie ocechowania drewna, zgoda na pozyskanie drewna właściciela lub współwłaścicieli lasu w przypadku, gdy posiadaczami działki jest więcej niż jeden właściciel.
Opłaty
Wydanie świadectwa legalności pozyskania drewna jest czynnością urzędową dokonywaną z urzędu dlatego wydanie zezwolenia zwolnione z opłaty skarbowej. (Stanowisko wspólne Ministra Środowiska oraz Ministra Finansów dotyczące stosowania przepisów ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. 2016 r., poz. 1827 z późn. zm.)
Tryb odwoławczy
Od przedmiotowego zezwolenia nie służy odwołanie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 września 1991 r. o lasach (tj. Dz. U. z 2017 r., poz. 788 z późn. zm.)
Dane urzędu:
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
Lubaczów, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
Numery telefonów
16/6328700, 16/3628717
Numer faks
16/6328709
Strona BIP
www.lubaczow.powiat.pl/BIP/
Miejsce składania dokumentów
Kancelaria ogólna pok. 9, I piętro
Dni i godziny
Pon.-pt. 700-1500
Metryka
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2021-08-06 11:42
- zmodyfikował: Krzysztof Kopaczekostatnia modyfikacja: 2021-08-06 11:44