Deklaracja dostępności
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- wśród opublikowanych dokumentów 2821 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej;
- w strukturze strony BIP znajduje się 346 podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są nadrzędne strony),
- na kilkudziesięciu podstonach występują "udawane" listy numerowane/nienumerowane,
- na kilkudziesięciu podstronach osadzono tabele bez tytułów oraz bez sformatowania odpowiednich komórek jako "nagłówek".
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
- pliki PDF będą sukcesywnie poprawiane;
- nazwy podstron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane,
- listybędą sukcesywnie poprawiane;
- tabelebędą sukcesywnie poprawiane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Radosław Milo - mejlowo r.milo@lubaczow.powiat.pl lub telefonicznie +48 16 632 87 06.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- Radosław Milo,
- Dane teleadresowe: Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, tel.: +48 16 632 87 06
- Adres e-mail: r.milo@lubaczow.powiat.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Budynek administracyjny Starostwa Powiatowego w Lubaczowie posiada dwa wejścia od strony ulicy Jasnej i od strony ulicy Marii Konopnickiej. Przed wejściem od strony ulicy Jasnej znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek Starostwa Powiatowego w Lubaczowie składa się z parteru, dwóch pięter oraz piwnicy. Budynek jest współwłasnością Powiatu Lubaczowskiego w 74% oraz Urzędu Gminy w Lubaczowie w 26%. Urząd Gminy zajmuje parter. Budynek posiada windę łączącą wszystkie piętra. Drzwi do windy otwierają się i zamykają automatycznie.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed budynkiem Starostwa wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku Starostwa Powiatowego dopuszcza się możliwość wejścia z psem asystującym Warunkiem korzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydany po odbyciu szkolenia.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku znajdują się dwie przenośne pętle indukcyjne: w pok. nr 9 (Sekretariat) oraz w pok. nr 17 (Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej). W budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na terenie budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla. Schody są wyposażone w oznaczenia kontrastowe. Nie na druków-napisów powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Urząd zapewnia niepełnosprawnym klientom możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia o języku migowym i innych środkach komunikowania osoba, która wyraża chęć skorzystania ze świadczenia, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób:
• za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: starostwo@lubaczow.powiat.pl,
• telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie pod nr telefonu (16) 632 87 00,
• w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, I piętro pok. nr 9, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów.
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Rezerwacja załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji
Rezerwacja może być dokonana:
- najwcześniej na 4 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
- najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.
Rezerwacja może być dokonana pod warunkiem, że termin planowanej wizyty nie został wcześniej zajęty przez inną osobę.
Po dokonaniu rezerwacji, proszę o zalogowanie się na pocztę e-mail podaną podczas rezerwacji oraz potwierdzenie przybycia, korzystając z przycisku "Potwierdź swoją wizytę". Czynność należy wykonać w przeciągu jednej godziny od dokonania rezerwacji, w innym wypadku rezerwacja nie zostanie zarejestrowana w systemie.
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, woj. Podkarpackie
tel.: +48 16 632 87 00, fax: +48 16 632 87 09
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Metryka
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2025-02-06 12:34
- ZARZĄDZENIE NR 61/2020 STAROSTY LUBACZOWSKIEGO Z DNIA 23 LISTOPADA 2020 ROKU W SPRAWIE PRZYJĘCIA "PLANU DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2025"
- PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2025
- RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLINCZEGO - STAN NA 01.01.2021
Metryka
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2021-09-20 13:22
Procedury obsługi osób ze specjalnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie
Metryka
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2022-01-27 09:59