Czego dotyczy usługa?
1. Wnioskodawca, chcąc przenieść, na siebie zgłoszenie składa wniosek w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego (PB-11) wraz z załącznikami.
2. Organ wydaje decyzję, po przeprowadzeniu postępowania, które polega między innymi na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonego wniosku oraz dołączonych dokumentów.
3. W sytuacji braku wymaganych dokumentów, lub gdy są one nieprawidłowe, wnioskodawca proszony jest o uzupełnienie braków w określonym terminie.
4. Postępowanie kończy się wydaniem decyzji w imieniu Starosty przez upoważnionych pracowników Wydziału Architektury.
5. Decyzja jest przesyłana do wnioskodawcy, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego tj. listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem, który sporządza decyzję.
Kogo dotyczy usługa?
Każdej osoby, która chce przenieść na siebie (na swoje nazwisko) zgłoszenie
Podstawy prawne:
- Ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r. art. 40, art. 82 ust. 2.
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
- Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 16.02.2021 r. w sprawie określenia wzoru określenia wzorów formularzy wniosków o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę, decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych oraz praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25.06.2021r.w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.
Wymagane dokumenty:
Inwestor składa:
1. Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia (PB-11) podpisany przez inwestora, ewentualnie pełnomocnika, jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.
2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oryginał (PB-5).
3. Oświadczenie o przejęciu warunków zawartych w zgłoszeniu, wobec którego organ nie wniósł decyzji sprzeciwu.
4. Zgodę dotychczasowego Inwestora na przeniesienie tego zgłoszenia na rzecz nowego Inwestora (uwaga: zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte zgłoszeniem po przyjęciu tego zgłoszenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego wnioskującego o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia).
5. Dziennik budowy do wglądu jako dowód potwierdzający, że budowa została rozpoczęta w ciągu 3 lat i nie została przerwana na czas dłuższy niż 3 lata - dotyczy zgłoszeń:
- budowy, o której mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1,2–4, 9, 27 i 30,
- instalowania, o którym mowa w art. 29 ust. 3 pkt 3 lit. d i e
- przebudowy, o której mowa w art. 29 ust. 3 pkt 1 lit. a.
6. Dokument potwierdzający złożenie zgłoszenia bądź zaświadczenie potwierdzające przyjęcie zgłoszenia przez organ.
7. W przypadku ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej.
Formularze i wnioski:
- Wniosek o przeniesienie praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia (PB-11)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)
Jak i gdzie złożyć dokumenty?
Poczta:
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
Osobiście:
Dziennik Podawczy: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów (pokój nr 8, 9, 10, piętro I)
Online:
Za pośrednictwem portalu e-Budownictwo:
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#epb_2a_przebudowa_70m2
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_5_oswiadczenie
Czas realizacji:
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego, najczęściej do 30 dni od dnia złożenia wniosku.
Opłaty:
Decyzja o przeniesieniu na rzecz innego podmiotu praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia dotyczącego robót budowlanych, o których mowa w art. 29 ust. 1 pkt 1 i 2 oraz ust. 3 pkt 1 lit. a ustawy – Prawo budowlane podlega opłacie skarbowej wynoszącej 90 zł (tabela Część I pkt 11a ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem decyzji dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej).
Wymagana jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika) w kwocie 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Lubaczowie, ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów, na nr: 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002.
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego (ABR) 37-600 Lubaczów,
ul. Jasna 1, I piętro, pokój 20, 22, 23, 24.
Kiedy:
Codziennie w godzinach pracy Starostwa, tj.: poniedziałek - piątek od 7:00 do 15:00.
Tryb odwoławczy:
Od wydanej decyzji sprzeciwu przysługuje odwołanie do Wojewody Podkarpackiego za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Kontakt w sprawie usługi:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego:
Inspektor prowadzący: | Kontakt: | |
Miasto Lubaczów | Janusz Łakomy | 16 632 87 20 |
Miasto i Gmina Narol Miasto i Gmina Cieszanów |
Wiesław Karaś | 16 632 87 20 |
Gmina Horyniec-Zdrój Gmina Stary Dzików |
Paulina Huk | 16 632 87 22 |
Gmina Lubaczów | Józef Harasymowicz | 16 632 87 22 |
Miasto i Gmina Oleszyce Gmina Wielkie Oczy |
Paulina Sopel | 16 632 87 23 |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: mgr inż. Paulina Sopel - Główny specjalista w Wydziale Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2024-08-26 08:45
- zmodyfikował: Krzysztof Kopaczekostatnia modyfikacja: 2024-08-27 08:12