Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego
Naczelnik wydziału:
Janusz Wojciechowski |
pokój 26, piętro I |
tel. 16 632 87 26 |
Godziny przyjmowania stron:
Codziennie w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, tj.: poniedziałek - piątek od 700 do 1500.
Komórką organizacyjną Starostwa Powiatowego w Lubaczowie odpowiedzialną za realizację zadań z zakresu administracji architektoniczno–budowlanej jest Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego (ABR).
Wydział realizuje przede wszystkim zadania związane z rozpatrywaniem wniosków i wydawaniem decyzji należących do właściwości Starosty Lubaczowskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej, wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane na terenie powiatu lubaczowskiego (miasto Lubaczów, miasto i gmina Narol, miasto i gmina Cieszanów, miasto i gmina Oleszyce oraz gminy wiejskie: Lubaczów, Horyniec-Zdrój, Wielkie Oczy i Stary Dzików), a w szczególności:
¾ rozpatrywaniem wniosków i wydawaniem pozwoleń na budowę lub rozbiórkę, oraz decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych,
¾ przyjmowaniem zgłoszeń na budowę/rozbiórkę i wykonywanie robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę lub rozbiórkę.
Weryfikacja ww. wniosków odbywa się m. in. w oparciu o przepisy ustawy - Prawo budowlane oraz zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Projekty budowlane sprawdzone są w zakresie:
¾ zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
¾ zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
¾ kompletności projektu budowlanego i posiadania wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
¾ wykonania - w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, także sprawdzenie projektu przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia - zaświadczeniem, o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego oprócz zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, prowadzi również postępowania związane z drogownictwem, obejmujące zatwierdzanie tymczasowych i stałych organizacji ruchu oraz wydawanie decyzji zezwalających na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (rajdy, imprezy okolicznościowe).
Ponadto do kompetencji wydziału ABR należy kompleksowa obsługa inwestycji realizowanych przez powiat lubaczowski od momentu ich przygotowywania poprzez prowadzenie procedury przetargowej zakończonej wyłonieniem wykonawcy, realizację i ich rozliczenie.
Do zadań Wydziału Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego należy:
w zakresie architektury i budownictwa:
1) prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w zakresie zatwierdzania projektu zagospodarowania terenu/działki i projektu architektoniczno-budowlanego oraz udzielanie pozwoleń na budowę/rozbiórkę/przebudowę/zmianę sposobu użytkowania obiektów;
2) przyjmowanie zgłoszeń budowy i wykonania innych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę/rozbiórkę i zmianę sposobu użytkowania;
3) wydawanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę;
4) nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego;
5) wydawanie dzienników budowy/rozbiórki/montażu;
6) kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
7) nakładanie obowiązku usunięcia braków formalnych/merytorycznych we wniosku o pozwolenie na budowę/rozbiórkę oraz nieprawidłowości w projekcie budowlanym;
8) stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę;
9) prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę oraz przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę;
10) prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru poszczególnych gmin powiatu;
11) potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego, a także lokalu o innym przeznaczeniu, dla celów ustanowienia odrębnej własności lokalu;
12) wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości;
13) przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
- kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
- kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
- kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
14) uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
15) sporządzanie analiz, ocen i bieżących informacji z zakresu działalności prowadzonych gmin, sporządzanie sprawozdań na potrzeby GUS i innych jednostek;
16) wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych).
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego prowadzi rejestry i ewidencje spraw związanych z budownictwem oddzielnie dla każdej z gmin:
|
Sygnatura akt |
Miasto Lubaczów |
ABR. … .1. … |
Gmina Lubaczów |
ABR. … .2. … |
Gmina Horyniec |
ABR. … .3. … |
Miasto i Gmina Narol |
ABR. … .4. … |
Miasto i Gmina Cieszanów |
ABR. … .5. … |
Miasto i Gmina Oleszyce |
ABR. … .6. …. |
Gmina Stary Dzików |
ABR. … .7. … |
Gmina Wielkie Oczy |
ABR. … .8. … |
Osoby prowadzące sprawy w podziale na gminy z terenu powiatu:
|
Prowadzący sprawy: |
Pokój: |
Kontakt: |
Miasto Lubaczów |
Janusz Łakomy |
20, piętro I |
16 632 87 20 |
Miasto i Gmina Narol |
Wiesław Karaś |
||
Miasto i Gmina Cieszanów |
|||
Gmina Horyniec-Zdrój |
Paulina Huk |
22, piętro I |
16 632 87 22 |
Gmina Stary Dzików |
|||
Gmina Lubaczów |
Józef Harasymowicz |
||
Miasto i Gmina Oleszyce |
Paulina Sopel |
23, piętro I |
16 632 87 23 |
Gmina Wielkie Oczy |
w zakresie drogownictwa:
1) prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem dróg w sposób szczególny w celu odbycia uroczystości religijnych oraz imprez o charakterze sportowym lub zgromadzeń;
2) prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych oraz prawidłowym stosowaniem znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu;
3) przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do wniosku zarządcy drogi o ustalenie lokalizacji drogi powiatowej lub gminnej.
w zakresie inwestycji i rozwoju gospodarczego:
1) przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o środki finansowe z Unii Europejskiej (w tym z funduszy strukturalnych), od organów rządowych i samorządowych oraz od innych dysponentów na realizację projektów przyczyniających się do rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu;
2) udzielanie pomocy w przygotowywaniu wniosków jednostkom organizacyjnym powiatu;
3) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji budowlanych i remontów, w ramach środków przyznanych Starostwu w budżecie powiatu;
4) prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych i umieszczanie ogłoszeń na platformie e-Zamówienia.
Metryka
- opublikował: Konrad Jedynowiczdata publikacji: 2021-05-05 07:19
- zmodyfikował: Piotr Zaborniakostatnia modyfikacja: 2025-02-21 14:48