Naczelnik: Janusz Wojciechowski
Wydział załatwia sprawy w dniach i godzinach pracy Starostwa
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
- prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru Powiatu i zagadnień jego rozwoju,
- przygotowywanie propozycji dotyczących powołania komisji urbanistyczno-architektonicznych jako organów doradczych Starosty,
- przygotowywanie opinii Starosty dotyczącej rozwiązań przyjętych w projektach studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin z terenu powiatu,
- przyjmowanie od wójtów i burmistrzów z terenu Powiatu kopii uchwalonego studium lub planu miejscowego,
- przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do projektu planu zagospodarowania przestrzennego województwa,
- przygotowywanie wniosku samorządu powiatu do samorządu województwa o określenie obszaru funkcjonalnego,
- przygotowywanie opinii samorządu powiatowego w sprawie propozycji i wniosków dotyczących obszarów funkcjonalnych,
- wnioskowanie do ministra który ustanowił przepisy techniczno-budowlane, w sprawie upoważnienia do udzielenia zgody na odstępstwo od nich,
- nakładanie w pozwoleniu na budowę, obowiązku ustanowienia inspektora nadzoru inwestorskiego i zapewnienia nadzoru autorskiego,
- przygotowywanie pozwoleń na budowę, w tym na budowę dróg powiatowych i gminnych, zatwierdzanie projektu budowlanego w pozwoleniach na budowę,
- przyjmowanie zgłoszeń budów od inwestorów na budowy nie wymagające pozwolenia, zamieszczanie informacji w Biuletynie Informacji Publicznej o dokonaniu zgłoszenia, dacie wniesienia sprzeciwu lub informacji o braku wniesienia sprzeciwu,
- zgłaszanie sprzeciwu w sprawie budowy oraz wykonywania robót budowlanych i nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na budowę,
- przyjmowanie zgłoszeń rozbiórki obiektu budowlanego nie wymagającej pozwolenia na rozbiórkę,
- nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektów i żądanie danych o obiekcie przeznaczonym do rozbiórki,
- przygotowywanie odrębnej decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego,
- nakładanie obowiązku usunięcia nieprawidłowości w projekcie budowlanym,
- przygotowywanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę,
- stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę,
- przygotowywanie decyzji o uchyleniu pozwolenia na budowę,
- przygotowywanie przeniesienia decyzji o pozwoleniu na budowę lub pozwolenia na wznowienie robót,
- przygotowywanie decyzji w sprawie przeniesienia praw i obowiązków na inną osobę, wynikających ze zgłoszenia,
- wydawanie dzienników budowy/rozbiórki,
- przygotowywanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości,
- przyjmowanie zgłoszeń zmiany sposobu użytkowania obiektu budowlanego, przygotowywanie decyzji w sprawie wniesienia sprzeciwu do zmiany,
- sprawdzanie projektów budowlanych w zakresie:
a) zgodności projektu budowlanego z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
b) zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu odrębnymi przepisami, w tym techiczno- budowlanymi,
c) kompletności projektu budowlanego i wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz zaświadczenia, wpisie projektanta na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego,
- kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji,
- przygotowywanie postanowienia w sprawie obowiązku dostarczenia odpowiednich ocen technicznych lub ekspertyz dotyczących jakości wyrobów budowlanych lub robót budowlanych a także stanu technicznego obiektu budowlanego,
- prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę i decyzji o pozwoleniu na budowę i przekazywanie do organu wyższego stopnia wprowadzonych do niego danych,
- przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
- kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
- kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
- kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego,
- uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami,
- wszczynanie postępowań na wniosek organów nadzoru budowlanego,
- prowadzenie spraw związanych z uprawnieniem Starosty do wydania polecenia powiatowemu inspektorowi nadzoru budowlanego zmierzającego do usunięcia zagrożenia,
- potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego dla celów ustanowienia odrębnej własności lokali,
- potwierdzanie powierzchni użytkowej i wyposażenia technicznego domu jednorodzinnego dla celów dodatku mieszkaniowego,
- prowadzenie spraw związanych z opracowaniem strategii rozwoju Powiatu, jej zmianami oraz opracowywanie planów krótkoterminowych rozwoju społeczno- - gospodarczego,
- przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o środki finansowe z Unii Europejskiej (w tym z funduszy strukturalnych), od organów rządowych i samorządowych oraz od innych dysponentów na realizację projektów przyczyniających się do rozwoju społeczno- gospodarczego Powiatu,
- udzielanie pomocy w przygotowywaniu wniosków (jak w pkt 36) jednostkom organizacyjnym Powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji budowlanych i remontów, w ramach środków przyznanych Starostwu w budżecie Powiatu,
- prowadzenie postępowań przetargowych w Starostwie zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych i umieszczanie ogłoszeń w tej sprawie na stronie internetowej Powiatu,
- promowanie przedsiębiorczości na terenie Powiatu,
- prowadzenie działalności informacyjnej, oświatowej, w tym organizowanie szkoleń w zakresie rozwoju przedsiębiorczości,
- współdziałanie z samorządem gospodarczym, organizacjami pracodawców oraz z innymi organizacjami przedsiębiorców,
- prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem dróg w sposób szczególny w celu odbycia uroczystości religijnych oraz imprez o charakterze sportowym lub zgromadzeń,
- prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych oraz prawidłowym stosowaniem znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu,
- prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem przedstawicieli Zarządu Powiatu i Powiatowego Zarządu Dróg w pracach Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego,
- przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do wniosku zarządcy drogi o ustalenie lokalizacji drogi powiatowej lub gminnej,
- przygotowywanie decyzji o ustaleniu lokalizacji drogi w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych.
- Miasto Lubaczów ABR-I-1,
- Gmina Lubaczów ABR-I-2,
- Gmina Horyniec ABR-I-3,
- Gmina Wielkie Oczy ABR-I-4,
- Gmina Stary Dzików ABR-I-5,
- Gmina Narol ABR-I-6,
- Gmina Cieszanów ABR-I-7,
- Gmina Oleszyce ABR-I-8.
Prowadzone następujące rejestry i ewidencje:
- Rejestr decyzji o pozwoleniu na budowę i rozbiórkę,
- Rejestr robót budowlanych na które nie jest wymagane pozwolenie na budowę,
- Rejestr pozwoleń na zmianę sposobu użytkowania,
- Rejestr utrzymania obiektów
- Ewidencja ruchu budowlanego,
- Ewidencja sprawozdań okresowych,
- Ewidencja dokumentów przekazanych do archiwum
- Rejestr wniosków o pozwolenie na budowę
Metryka
- opublikował: Konrad Jedynowiczdata publikacji: 2021-05-05 07:19