Zgodnie z ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz.1243) Starostwo Powiatowe w Lubaczowie informuje o usługach pozwalających na komunikowanie się z tutejszym Starostwem osób doświadczonych trwale lub okresowo trudnościami w komunikowaniu się, zwanych w ustawie „osobami uprawnionymi” poprzez korzystanie z poczty elektronicznej oraz przesyłanie faksów.
Świadczone usługi będą bezpłatne dla osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych i realizowane podczas wizyty osoby uprawnionej w siedzibie Starostwa tj. w Lubaczowie przy ul. Jasna 1.
Zgodnie z art. 12 ust.1 wyżej cytowanej ustawy osoba uprawniona, która wyraża chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się z tutejszym Urzędem /w sprawach, dla których właściwe jest Starostwo Powiatowe w Lubaczowie/ proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej na 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia (z wyłączeniem sytuacji nagłych) kontaktując się:
- pisemnie: Starostwo Powiatowe w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów,
- adres e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
- fax: +48 16 632 87 09
- tel. +48 16 632 87 00 (za pośrednictwem osoby trzeciej)
(podając zakres oczekiwanej pomocy oraz sposób przekazania informacji zwrotnej)
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie nie musi być wcześniej uzgadniana.
Metryka
- opublikował: Konrad Jedynowiczdata publikacji: 2021-02-08 07:44