Zgłoszenia wewnętrznych naruszeń prawa w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie
Zarządzeniem Nr 60/2024 Starosty Lubaczowskiego z dnia 27 grudnia 2024 r. została wprowadzona Wewnętrzna procedura dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie
1. Zgłoszeniu podlegają naruszenia prawa, tj. działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
1) korupcji;
2) zamówień publicznych;
3) usług, produktów i rynków finansowych;
4) przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
5) bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
6) bezpieczeństwa transportu;
7) ochrony środowiska;
8) ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
9) bezpieczeństwa żywności i pasz;
10) zdrowia i dobrostanu zwierząt;
11) zdrowia publicznego;
12) ochrony konsumentów;
13) ochrony prywatności i danych osobowych;
14) bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
15) interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
16) rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
17) konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16.
2. Ponadto zgłoszeniu podlegają naruszenia dotyczące obowiązujących regulacji wewnętrznych i standardów etycznych w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie.
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej.
Druk formularza zgłoszenia stanowi załącznik do Wewnętrznej Procedury.
- zgłoszenie ustne może być dokonane:
1) telefonicznie pod numerami telefonów – 16 632 87 03, 16 632 87 06,
2) na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego z przyjmującym zgłoszenie w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 14 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.
zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane na adres korespondencyjny: Zespół ds. działań następczych Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów z wyraźnym dopiskiem drukowanymi literami: „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA”.
Korespondencja adresowana do Zespołu ds. działań następczych podlega wyłączeniu z obiegu kancelaryjnego i jest przekazywana z zachowaniem poufności do pracownika Starostwa upoważnionego do przyjmowania zgłoszeń.
Zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane na adres poczty elektronicznej: zgloszenie@lubaczow.powiat.pl
Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:
1) szczegółowy opis zdarzenia naruszającego prawo, w tym datę i miejsce zdarzenia naruszającego prawo oraz dane osoby/osób które dopuściły się naruszenia prawa,
2) dane osobowe zgłaszającego, w tym imię i nazwisko oraz adres do kontaktu w celu przekazania informacji zwrotnej o podjętych działaniach następczych.
Zgłoszenia nie zawierające imienia i nazwiska (anonimowe) pozostawia się bez rozpatrzenia.
Zarządzeniem Nr 61/2024 Starosty Lubaczowskiego z dnia 27 grudnia 2024 został powołany Zespół do spraw działań następczych w składzie:
1) Radosław Milo – Koordynator Zespołu,
2) Piotr Czajka – członek Zespołu,
3) Dariusz Michalik – członek Zespołu,
4) Jacek Ważny – członek Zespołu,
5) Justyna Ciechanowska – członek Zespołu.
Ze składu Zespołu wyznacza się następujące osoby do przyjmowania zgłoszeń:
1) Piotr Czajka,
2) Dariusz Michalik.
Zespół działa w oparciu o Wewnętrzną procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie wprowadzoną Zarządzeniem nr 60/2024 Starosty Lubaczowskiego z dnia 27 grudnia 2024 r.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2023-11-27 11:33
- zmodyfikował: Krzysztof Kopaczekostatnia modyfikacja: 2025-01-16 10:47
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2025-01-16 10:35