Zgłoszenia wewnętrznych naruszeń prawa w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie
Zarządzeniem Nr 31/2023 Starosty Lubaczowskiego z dnia 23 listopada 2023 r. został wprowadzony Regulamin zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa, podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie.
Regulamin określa wewnętrzną procedurę zgłaszania naruszeń prawa, tj. przekazywania informacji o naruszeniu prawa i podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie.
Zgłoszeniu podlegają naruszenia prawa, tj. działania lub zaniechania niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:
- zamówień publicznych;
- usług, produktów i rynków finansowych;
- zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
- bezpieczeństwa transportu;
- ochrony środowiska;
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
- bezpieczeństwa żywności i pasz;
- zdrowia i dobrostanu zwierząt;
- zdrowia publicznego;
- ochrony konsumentów;
- ochrony prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesów finansowych Unii Europejskiej;
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.
Ponadto zgłoszeniu podlegają inne naruszenia niż wyżej wymienione, w tym dotyczące obowiązujących regulacji wewnętrznych i standardów etycznych w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie.
Zgłoszenie może być dokonane ustnie, w postaci papierowej lub elektronicznej - druk formularza zgłoszenia stanowi załącznik do Regulaminu.
- zgłoszenie ustne może być dokonane:
- telefonicznie pod numer telefonu +48 16 632 87 03
- na wniosek zgłaszającego – podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego z przyjmującym zgłoszenie w wyznaczonym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, liczonych od dnia złożenia wniosku.
- zgłoszenie w postaci papierowej może być dokonane na adres korespondencyjny: Zespół ds. działań następczych Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów z wyraźnym dopiskiem drukowanymi literami: „ZGŁOSZENIE NARUSZENIA”.
Korespondencja adresowana do Zespołu ds. działań następczych podlega wyłączeniu z obiegu kancelaryjnego i jest przekazywana z zachowaniem poufności do pracownika Starostwa upoważnionego do przyjmowania zgłoszeń.
- zgłoszenie w postaci elektronicznej może być dokonane na adres poczty elektronicznej: zgloszenie@lubaczow.powiat.pl
Zarządzeniem Nr 32/2023 Starosty Lubaczowskiego z dnia 23 listopada 2023 został powołany Zespół do spraw działań następczych w składzie:
- Radosław Milo – Koordynator Zespołu,
- Piotr Czajka – członek Zespołu,
- Dariusz Michalik – członek Zespołu,
- Jacek Ważny – członek Zespołu,
- Justyna Ciechanowska – członek Zespołu.
Ze składu Zespołu wyznacza się następujące osoby do przyjmowania zgłoszeń:
- Piotr Czajka,
- Dariusz Michalik.
Zespół działa w oparciu o Regulamin zgłoszeń wewnętrznych naruszeń prawa, podejmowania działań następczych w związku z tymi zgłoszeniami oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie przyjęty Zarządzeniem nr 31/2023 Starosty Lubaczowskiego z dnia 23 listopada 2023 r.
autor lub odpowiedzialny za treść: Sekretarz Powiatu - Alicja Czernysz-Kawa
opublikował: Krzysztof Kopaczek
data publikacji: 2023-11-27 11:33
zmodyfikował: Krzysztof Kopaczek
ostatnia modyfikacja: 2023-11-27 11:54