Wpis do rejestru lub wykreślenie z rejestru zwierząt chronionych, podlegającym ograniczeniom przewozowym (CITES) oraz wydawanie zaświadczeń potwierdzających wpis lub wykreślenie z rejestru
Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie wniosku o dokonanie wpisu do rejestru lub wykreślenie z rejestru zwierząt należących do gatunków podlegających ograniczeniom przewozowym na podstawie przepisów prawa UE oraz umów międzynarodowych.
Obowiązek zgłoszenia do rejestru lub wykreślenia z rejestru powstaje z dniem nabycia lub zbycia, wwozu do kraju lub wywozu za granicę państwa, wejścia w posiadanie zwierzęcia, jego utraty lub śmierci.
Wniosek o dokonanie wpisu lub wykreślenia z rejestru powinien być złożony właściwemu staroście w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku.
Kogo dotyczy:
Posiadacze żywych zwierząt gatunków należących do gatunków podlegających ograniczeniom na podstawie przepisów prawa Unii Europejskiej, wymienionych w załącznikach A i B rozporządzenia Rady (WE) w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi
Czas realizacji:
Zaświadczenie wydawane jest w terminie do 7 dni od daty wpływu kompletnego wniosku.
Wymagane dokumenty:
- wniosek o wpis do rejestru zwierząt chronionych,
- kopia dokumentu potwierdzająca legalność pochodzenia zwierząt w języku polskim,
- dowód wniesienia opłaty skarbowej (płata skarbowa podlega zwrotowi, jeżeli mimo zapłacenia opłaty nie dokonano wpisu do rejestru. Zwrot opłaty skarbowej następuje na wniosek).
- w przypadku zbycia, wywozu za granicę, utraty lub śmierci zwierzęcia – wniosek o wykreślenie z rejestru zwierząt chronionych.
Opłaty
- opłata skarbowa za dokonanie wpisu do rejestru zwierząt - 26 zł
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Gminy Miejskiej w Lubaczowie lub na nr rachunku bankowego : 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002, tytułem: wpis do rejestru zwierząt.
Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.
W przypadku odmowy wpisu do rejestru zakończonego decyzją administracyjną, przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu w terminie 14 dni od daty jego otrzymania, za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego.
Podstawa prawna
- ustawa o ochronie przyrody – art. 64 ust. 1, ust. 5
- rozporządzenie Rady (WE) w sprawie ochrony gatunków dzikiej fauny i flory w drodze regulacji handlu nimi
- ustawa o opłacie skarbowej
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego
Dane urzędu
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
Numery telefonów
16/6328700, 16/3628718 , fax : 16/6328709
Miejsce składania dokumentów
Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki - I piętro, pok. Nr 18 lub kancelaria ogólna Starostwa
pok. Nr 9
Dni i godziny
Pon - pt 7:00 - 15:00
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Kierownik Referatu Leśnictwa, Ochrony Przyrody i Łowiectwa - mgr inż. Małgorzata Presch
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2024-09-03 14:22
- zmodyfikował: Krzysztof Kopaczekostatnia modyfikacja: 2024-09-03 14:22
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Kierownik Referatu Leśnictwa, Ochrony Przyrody i Łowiectwa - mgr inż. Małgorzata Presch
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2024-09-03 14:22