Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubaczowie stanowi podstawowy sposób udostępniania informacji publicznych, które posiada urząd.
Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP udostępniana jest w trybie wnioskowym, zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej ( art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Nie istnieje obligatoryjny wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej, od którego wypełnienia uzależnione jest udostępnienie informacji przez zobowiązany podmiot. Wniosek powinien jednak zawierać opis wnioskowanej informacji oraz wskazywać sposób udostępnienia. Poniżej znajdą Państwo wzór wniosku, z którego można skorzystać ( art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej ).
Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku ( art. 10 ust. 2 oraz art. 13 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji przez organ władzy publicznej następują w formie decyzji.
Jak złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej
pocztą tradycyjną na adres Starostwa Powiatowego w Lubaczowie
osobiście w sekretariacie Starostwa,
pocztą elektroniczną na adres starostwo@lubaczow.powiat.pl
faksem na numer 16 6328709
za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP
Koszty
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z wyjątkiem sytuacji w której urząd musiałby ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji zgodnie z formą wskazaną we wniosku. Wówczas pracownicy w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomią wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek ( art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej).
Czy istnieje prawo odwołania bądź złożenia skargi
W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenia postępowania o udostępnienie informacji w drodze decyzji Starosty Lubaczowskiego przysługuje odwołanie do Wojewody Podkarpackiego, wniesione za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego.
W przypadku bezczynności w udostępnieniu informacji wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie wniesione również za pośrednictwem Starosty Lub
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Krzysztof Kopaczek
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2022-11-07 10:08