Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie zgłoszenia instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia, w którym zapisano w § 2 ust. 2 powyższego rozporządzenia, że zgłoszenia z uwagi na wytwarzanie pól elektromagnetycznych wymagają :
1. stacje elektroenergetyczne lub napowietrzne linie elektroenergetyczne o napięciu znamionowym nie niższym niż 110 kV;
2. instalacje radiokomunikacyjne, radionawigacyjne i radiolokacyjne, których równoważna moc promieniowana izotropowo wynosi nie mniej niż 15 W, emitujące pola elektromagnetyczne o częstotliwościach od 30 kHz do 300 GHz.
Zakres zgłoszenia określa art. 152 ust. 2 ustawa z 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska:
„2. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 1, powinno zawierać :
1. oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
2. adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
3. rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
4. czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
5. wielkość i rodzaj emisji;
6. opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
7. informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami.
8. (uchylony);
9. sprawozdanie z wykonanych pomiarów poziomów pól elektromagnetycznych, o których mowa w art. 122a ust. 1 pkt 1.”
Podmiot przedkładający zgłoszenie instalacji wytwarzającej pola elektromagnetyczne może wykorzystywać formularz dotychczas obowiązujący, aby zgłoszenie bądź zakres zmian był czytelny dla organu.
Kogo dotyczy
Wnioskodawcy
Czas realizacji
Usługa realizowana jest niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy od złożenia wniosku.
Opłaty
- 120 zł - na podstawie części I ust. 13 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- 17 zł - prowadzenie sprawy przez pełnomocnika.
Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek Urzędu Miasta: Bank Spółdzielczy w Lubaczowie, nr konta: 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo Ochrony Środowiska,
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
3. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.
Dane urzędu:
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 , 37-600 Lubaczów.
Numery telefonów:
16 632 87 00, 16 632 87 18
Numer faks:
16 632 87 09
Miejsce składania dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, pokój 9, I piętro.
Dni i godziny urzędowania:
Pon. – Pt., 7:00 – 15:00