BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • II. Informacje ogólne »
  • 9. Dostępność »

Deklaracja dostępności

Starostwo Powiatowe w Lubaczowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.

  • Data publikacji strony internetowej: 17 wrzesień 2021 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 17 marca 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • wśród opublikowanych dokumentów 3148 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej;
  • w strukturze strony BIP znajduje się dziesiątki podstron, których nazwy powtarzają się i/lub nie posiadają sensu poza kontekstem (którym są nadrzędne strony).

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 20 wrzesień 2021
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 17 marca 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

  • pliki PDF będą sukcesywnie poprawiane;
  • nazwy podstron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Radosław Milo - mejlowo r.milo@lubaczow.powiat.pl lub telefonicznie +48 16 632 87 06.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

  • Radosław Milo,
  • Dane teleadresowe: Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, tel.: +48 16 632 87 06
  • Adres e-mail: r.milo@lubaczow.powiat.pl.

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Budynek administracyjny Starostwa Powiatowego w Lubaczowie posiada dwa wejścia od strony ulicy Jasnej i od strony ulicy Marii Konopnickiej. Przed wejściem od strony ulicy Jasnej znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Budynek Starostwa Powiatowego w Lubaczowie składa się z parteru, dwóch pięter oraz piwnicy. Budynek jest współwłasnością Powiatu Lubaczowskiego w 74% oraz Urzędu Gminy w Lubaczowie w 26%. Urząd Gminy zajmuje parter. Budynek posiada windę łączącą wszystkie piętra. Drzwi do windy otwierają się i zamykają automatycznie.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem Starostwa wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku Starostwa Powiatowego dopuszcza się możliwość wejścia z psem asystującym Warunkiem korzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydany po odbyciu szkolenia.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku znajdują się dwie przenośne pętle indukcyjne: w pok. nr 9 (Sekretariat) oraz w pok. nr 17 (Punkt nieodpłatnej pomocy prawnej). W budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na terenie budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla. Schody są wyposażone w oznaczenia kontrastowe. Nie na druków-napisów powiększonych dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Urząd zapewnia niepełnosprawnym klientom możliwość skorzystania z usług tłumacza języka migowego. Zgodnie z art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia o języku migowym i innych środkach komunikowania osoba, która wyraża chęć skorzystania ze świadczenia, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania proszona jest o zgłoszenie tego faktu co najmniej 3 dni robocze przed dniem skorzystania ze świadczenia (z wyłączeniem sytuacji nagłych). Zgłoszenia można dokonać w następujący sposób: 

•    za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: starostwo@lubaczow.powiat.pl,
•    telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie pod nr telefonu (16) 632 87 00,
•    w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, I piętro pok. nr 9, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów.

W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania i udzielenia jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie nie musi być wcześniej uzgadniana.

Rezerwacja załatwiania spraw w Wydziale Komunikacji

Rezerwacja może być dokonana:

  • najwcześniej na 4 tygodnie przed planowanym terminem wizyty,
  • najpóźniej na dzień przed planowanym terminem wizyty.

Rezerwacja może być dokonana pod warunkiem, że termin planowanej wizyty nie został wcześniej zajęty przez inną osobę.

Po dokonaniu rezerwacji, proszę o zalogowanie się na pocztę e-mail podaną podczas rezerwacji oraz potwierdzenie przybycia, korzystając z przycisku "Potwierdź swoją wizytę". Czynność należy wykonać w przeciągu jednej godziny od dokonania rezerwacji, w innym wypadku rezerwacja nie zostanie zarejestrowana w systemie.

Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, woj. Podkarpackie
tel.: +48 16 632 87 00, fax: +48 16 632 87 09
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl

Metryka

  • Opublikowałbrak informacji
  • Data publikacji2025-02-06 12:34
  • Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Lubaczowie w tekście odczytywalnym maszynowo - docx
  • Informacja o działalności Starostwa Powiatowego w Lubaczowie w tekście odczytywalnym maszynowo -pdf
  • ZARZĄDZENIE NR 61/2020 STAROSTY LUBACZOWSKIEGO Z DNIA 23 LISTOPADA 2020 ROKU W SPRAWIE PRZYJĘCIA "PLANU DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2025"
  • PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020-2025
  • RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI PODMIOTU PUBLINCZEGO - STAN NA 01.01.2021
  • RAPORT O STANIE ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚĆI PODMIOTU PUBLICZNEGO - STAN NA 01.01.2025 r.

Metryka

  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2021-09-20 13:22
  • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
  • Ostatnia modyfikacja2025-03-25 11:16

Rejestr zmian

  • zmieniono 2025-03-25 11:01 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-25 11:03 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-25 11:13 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-25 11:16 przez Krzysztof Kopaczek

Procedury obsługi osób ze specjalnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie

  • Zarządzenie 5/2022 Starosty Lubaczowskiego z dnia 21.01.2022r. (PDF) Zarządzenie.pdf
  • Wniosek o zapewnienie tłumacza języka migowego (PDF) Wniosek.pdf
  • Procedura obsługi osób ze szczególnymi potrzebami w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie (PDF) Procedura obsługi osób ze szczególnymi potrzebami.pdf

Metryka

  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2022-01-27 09:59
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-30 18:52:34
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net