Kogo dotyczy
Zarządcy linii kolejowych
Czas realizacji 
Zezwolenia są wydawane niezwłocznie na wniosek zarządców linii kolejowych, jednak nie dłużej niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, w przypadku sprawy skomplikowanej 60 dni. 
Wymagane dokumenty 
- wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów w odniesieniu do nieruchomości będących własnością PKP Polskie Linie Kolejowe oraz nieruchomości położonych w bezpośrednim sąsiedztwie z liniami kolejowymi, 
- tytuł prawny władania nieruchomością, 
- zgoda właściciela terenu na planowane usunięcie drzew lub krzewów w przypadku, gdy posiadacz działki nie jest właścicielem terenu, ani jego wieczystym użytkownikiem
- rysunek lub mapa określająca usytuowanie drzew lub krzewów w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowlanych na tej nieruchomości, 
- dokument zawierający podpisy wszystkich współwłaścicieli terenu lub pełnomocnictwo do ich reprezentowania
Opłaty
Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej
Tryb odwoławczy
Od decyzji służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu w terminie 14 dni od daty jego otrzymania, za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego. 
Podstawa prawna
- ustawa. o transporcie kolejowym 
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowej, a także sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżonych oraz pasów przeciwpożarowych, 
- ustawa o opłacie skarbowej.
Dane urzędu 
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
Numery telefonów
16/6328700, 16/3628718 , fax : 16/6328709
Miejsce składania dokumentów
Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki -  I piętro, pok. Nr 18 lub kancelaria ogólna Starostwa pok. Nr 9
Dni i godziny 
Pon - pt   7:00  - 15:00