Dane adresowe:
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1
37-600 Lubaczów
tel. 601 290 097
NIP 793-14-75-051, REGON 650903279-00020
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie działa na podstawie następujących aktów prawnych:
- uchwały Rady Powiatu Nr XIX/155/2000 z dnia 12 października 2000r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami będącymi własnością Powiatu,
- regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego uchwalonego uchwałą Nr XX/186/2000 Rady Powiatu w Lubaczowie z dnia 30 listopada 2000 r. z póź. zm.
- Zarządzenie Nr 8/2006 Kierownika Gospodarstwa Lokalowego z dnia 05.06.2006 r. oraz regulaminu organizacyjnego Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie.
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592 z późn. zm. ),
- ustawy z dnia 22 marca 1990r. o pracownikach samorządowych ( tekst jednolity Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1593),
- ustawy z dnia 26 listopada 1988r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.),
- ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami tekst jedn./ Dz.U. z 2000 r. Nr 46 poz. 543 z póź.zm./,
- ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali / Dz.U.Nr 85 poz. 388 z póź. zm./
- ustawy z dnia 2 lipca 1994 r. o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych /Dz.U. z 1998 r. Nr 120 poz. 787 z póź.zm./
- uchwały Nr.XXVIII/254/2006 Rady Powiatu w Lubaczowie z dnia 30 marca 2006r. w sprawie utworzenia jednostki organizacyjnej powiatu pod nazwą-Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie.
- uchwały Nr 81/338/2006 Zarządu Powiatu w Lubaczowie z dnia 25 maja 2006. w sprawie zatrudnienia Kierownika Gospodarstwa Lokalowego w Lubaczowie.
Gospodarstwo Lokalowe w Lubaczowie jest jednostką organizacyjną Powiatu nie posiadającą osobowości prawnej , wykonującą zadania w zakresie:
- utrzymania i eksploatacji powiatowych zasobów lokali mieszkalnych i użytkowych wraz z gruntami pod nimi położonymi, którymi gospodaruje Zarząd Powiatu oraz utrzymania i eksploatacji nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, którymi gospodaruje Starosta Lubaczowski.
W Gospodarstwie Lokalowym zatrudnionych jest 12 osób:
- kierownik,
- główny księgowy,
- inspektor ds. lokalowych,
- inspektor ds. archiwum zakładowego,
- sprzątaczki ( 3 osoby),
- dozorcy (2 osoby),
- konserwator ( 2 osoby ), oraz 6-ciu palaczy centralnego ogrzewania zatrudnianych w sezonie grzewczym.
W skład GL wchodzą następujące stanowiska pracy:
- Kierownik Gospodarstwa Lokalowego
Do głównych zadań kierownika należy:
- terminowe wykonanie zadań określonych zakresem i planami działania Gospodarstwa,
- opracowanie, uzgodnienie ze Starostą oraz ustalenie struktury organizacyjnej Gospodarstwa,
- opracowywanie projektu rocznego planu finansowego gospodarstwa i przedkładanie do zatwierdzenia przez Radę Powiatu,
- systematyczne gromadzenie informacji o stanie zarządzanego przez Gospodarstwo majątku, potrzebnych do podjęcia prawidłowych decyzji zmierzających do zabezpieczenia przed degradacją lokali mieszkalnych i użytkowych, oraz nieruchomości zabudowanych stanowiących własność Skarbu Państwa,
- określenie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników w uzgodnieniu ze Starostą,
- zawieranie umów o najem lokali mieszkalnych i użytkowych, oraz nieruchomości zabudowanych stanowiących własność Skarbu Państwa, naliczanie czynszów i innych opłat,
- zapewnienie prawidłowej realizacji obowiązków z zakresu utrzymania obiektów budowlanych wynikających z Prawa budowlanego
- przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków oraz ich załatwianie.
Główny księgowy:
Główny księgowy prowadzi zagadnienia ekonomiczne i finansowe Gospodarstwa Lokalowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, a w szczególności:
- prowadzi ewidencję analityczną i syntetyczną w zakresie finansowania i całokształtu zadań,
- prowadzi ewidencję analityczną i syntetyczną dochodów budżetu państwa i rozlicza te dochody z Urzędem Skarbowym na zasadach i w terminach określonych odrębnymi przepisami,
- nalicza płace pracownikom GL,
- rozlicza podatki z Urzędem Skarbowym oraz rozlicza składki ZUS i sporządza dokumentację z tym związaną na zasadach i w terminach określonych odrębnymi przepisami,
- prowadzi karty wynagrodzeń i zasiłkowe pracowników,
- prowadzi konto bankowe,
- przygotowuje analizy i sprawozdania z realizacji budżetu,
Stanowisko ds. lokalowych:
- przygotowywanie umów na najem lokali mieszkalnych i użytkowych stanowiących własność Starostwa Powiatowego,
- naliczanie czynszów i opłat związanych z wynajmem lokali mieszkalnych i użytkowych,
- prowadzenie ewidencji wpłat najemców lokali mieszkalnych i użytkowych,
- rozliczanie kosztów utrzymania wspólnych lokali użytkowych,
- wystawianie faktur za czynsze,
- załatwianie spraw i wniosków zgłaszanych przez najemców,
- zatwierdzanie deklaracji o przyznanie dodatku mieszkaniowego najemcom lokali mieszkalnych,
Stanowisko ds. archiwum zakładowego Starostwa:
- przyjmowanie akt od poszczególnych Wydziałów,
- układanie dokumentów zgodnie z obowiązującymi wymogami,
- znakowanie akt, prowadzenie ewidencji dokumentów,
- zabezpieczenie dokumentów w pomieszczeniach archiwalnych przed zniszczeniem,
- stały kontakt i współpraca z Archiwum Państwowym w Przemyślu oraz przekazywanie dokumentów do Archiwum Państwowego po akceptacji Naczelnika Wydziału,
- wypożyczanie z archiwum zakładowego potrzebnych do wykorzystania dokumentów przez poszczególne Wydziały,
- dokonywanie zakupów materiałów i pomocy biurowych dla Gospodarstwa,
- prowadzenie ewidencji wydawanych zakupów,
- zabezpieczanie w tablice ogłoszeniowe, informacyjne,
- prowadzenie rozliczeń zakupionych materiałów i obsługi administracyjnej Gospodarstwa.
Gospodarstwo Lokalowe prowadzi bieżącą eksploatację i utrzymanie lokali mieszkalnych i użytkowych zgodnie z podjętymi uchwałami Zarządu Powiatu, a w szczególności:
- zawieranie i rozwiązywanie umów najmu,
- przekazywanie i przejmowanie lokali od najemców,
- naliczanie czynszów i opłat,
- utrzymywanie w należytym stanie budynków, lokali i urządzeń technicznych,
- planowanie i przeprowadzanie napraw i remontów,
- utrzymywanie porządku i czystości w obiektach oraz wokół nich.
Sprawy przyjmowane i załatwiane są na bieżąco zgodnie z KPA. Gospodarstwo Lokalowe prowadzi dokumentację zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt dla organów Powiatu.
Sprawozdanie finansowe 2018 |
Sprawozdanie finansowe 2019 |
Sprawozdanie finansowe 2020 |
Sprawozdanie finansowe 2021 |
Sprawozdanie finansowe 2022 |
Sprawozdanie finansowe 2023 |
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Beata Załoga
- opublikował: Krzysztof Kopaczekdata publikacji: 2020-11-26 12:25
- zmodyfikował: Krzysztof Kopaczekostatnia modyfikacja: 2024-05-08 13:49