Nabór na wolne stanowisko pracy - Zastępca Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w Lubaczowie
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie przy ul. Jasnej 1
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY
Zastępcy Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w Lubaczowie
I. Wymagania niezbędne:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) nieposzlakowana opinia,
5) wykształcenie – wyższe ekonomiczne lub podyplomowe ekonomiczne,
6) doświadczenie zawodowe – co najmniej 3 letni staż pracy w obszarze finansów lub wykonywanie przez co najmniej 3 lata działalności gospodarczej w obszarze finansów,
7) kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku t. j.:
a) umiejętność analizy i syntezy informacji,
b) biegła znajomość obsługi programów komputerowych - systemu Windows, pakietów biurowych Microsoft Office oraz programów księgowych i budżetowych (BeSTi@, Cesarz, FK Arisco),
c) znajomość regulacji prawnych z zakresu:
- Ustawy o finansach publicznych,
- Ustawy o rachunkowości,
- Rozporządzenia w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
- Ustawy o samorządzie powiatowym,
- Ustawy o pracownikach samorządowych.
II. Wymagania dodatkowe:
1) doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych,
2) znajomość regulacji prawnych z zakresu:
a) Ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
b) Prawa zamówień publicznych,
c) Przepisów dotyczących sprawozdawczości budżetowej, zasad inwentaryzacji, podatku od towarów i usług (VAT),
d) Ustawy o dostępie do informacji publicznej,
e) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO),
f) Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.
3) znajomość dokumentów określających strukturę organizacyjną Starostwa Powiatowego w Lubaczowie,
4) umiejętność obsługi Edytora Aktów Prawnych XML (Legislator),
5) umiejętność praktycznego stosowania przepisów prawa,
6) znajomość procedur administracyjnych,
7) znajomość regulacji prawnych w zakresie struktur i funkcjonowania administracji samorządowej,
8) predyspozycje osobowościowe - odpowiedzialność, rzetelność, umiejętność pracy w zespole, samodzielność, kreatywność, dobra organizacja czasu pracy, odporność na stres, dyspozycyjność.
III. Określenie odpowiedzialności:
odpowiedzialność materialna za powierzone mienie i sprzęt.
IV. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1) koordynacja całokształtu zadań związanych z prowadzeniem ewidencji księgowej Starostwa Powiatowego w Lubaczowie oraz Powiatu Lubaczowskiego,
2) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, instrukcji obiegu- dokumentów księgowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji,
3) ustalanie terminów przeprowadzania inwentaryzacji i jej rozliczenia,
4) nadzorowanie egzekwowania należności z tytułu użytkowania wieczystego gruntów i trwałego zarządu,
5) opracowywanie analiz z wykonania budżetu Starostwa dla potrzeb Rady, Zarządu Powiatu, Urzędu Wojewódzkiego, Głównego Urzędu Statystycznego i Urzędu Skarbowego,
6) sporządzanie sprawozdań z zakresu wykonania budżetu Powiatu na podstawie przepisów szczegółowych Ministra Finansów oraz sprawozdań wynikających z ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dot. pomocy publicznej w tym sprawozdań o ulgach w ramach pomocy de minimis,
7) bieżące, zgodne z obowiązującymi przepisami i zasadami ustawy o rachunkowości prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Starostwa oraz nadzór nad całokształtem prac z zakresu rachunkowości, księgowości, wykonywanych przez pracowników Wydziału,
8) przyjmowanie sprawozdań finansowych z jednostek podległych w terminach i na zasadach określonych odrębnymi przepisami,
9) załatwianie i opracowywanie projektów odpowiedzi na pisma kierowane do Wydziału,
10) systematycznego opracowywania i przekazywania na piśmie i w formie elektronicznej Skarbnikowi Powiatu informacji do Biuletynu Informacji Publicznej oraz informacji do Krajowej Ewidencji Systemów Teleinformatycznych i Rejestrów Publicznych.
V. Informacja o warunkach pracy na stanowisku:
1) praca jednozmianowa, zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,
2) wynagrodzenie: zgodne z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych, (tekst jednolity Dz.U. z 2021 r. poz.1960 z późn.zm.);
3) miejsce wykonywania pracy: Starostwo Powiatowe w Lubaczowie: budynek dwupiętrowy, ciągi komunikacyjne o szerokości umożliwiającej poruszanie się wózkiem inwalidzkim, dostęp do windy dla osób niepełnosprawnych,
4) stanowisko pracy objęte naborem zlokalizowane jest w na drugim piętrze, wyposażone w niezbędny sprzęt komputerowy i biurowy;
5) zagrożenia wynikające z oceny ryzyka zawodowego na stanowisku pracy: zagrożenie uderzeniem o krawędź wyposażenia pomieszczeń, poślizgnięcie, potknięcie, przeciążenia układu mięśniowo-szkieletowego, przeciążenia zmysłu wzroku, itp,
6) praca wymagająca wysiłku umysłowego, odporności na stres, wizji i kontroli w terenie, obsługi komputera wraz z zainstalowanym oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych.
7) praca wykonywana jest w wymuszonej pozycji ciała (praca siedząca, praca stojąca),
8) zatrudnienie na czas nieokreślony,
9) pracownik podejmujący po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym, w rozumieniu przepisów art. 16 ust. 3 ustawy o pracownikach samorządowych obowiązany jest odbyć służbę przygotowawczą, o której mowa w art. 19 ww. ustawy, w celu teoretycznego i praktycznego przygotowania do należytego wykonywania obowiązków służbowych. Służba przygotowawcza kończy się egzaminem.
10) pracownik może otrzymać stosowne upoważnienie Starosty Lubaczowskiego do wydawania decyzji administracyjnych, w związku z powyższym będzie obowiązany do składania oświadczeń majątkowych, zgodnie z art. 25c ustawy o samorządzie powiatowym.
VI. Wymagane dokumenty:
1) podanie o przyjęcie na stanowisko objęte naborem,
2) życiorys –curriculum vitae,
3) kwestionariusz osobowy - druk do pobrania na stronie Biuletynu Informacji Publicznej pod adresem: https://bip.powiatlubaczowski.pl/806,kwestionariusz-osobowy-dla-osob-ubiegajacych-sie-o-zatrudnienie
4) kserokopie poświadczonych własnoręcznie za zgodność z oryginałem dokumentów potwierdzających:
- wykształcenie,
- staż pracy,
- kwalifikacje i umiejętności,
- niepełnosprawność w przypadku osoby niepełnosprawnej przystępującej do konkursu,
5) pisemne oświadczenia kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) pisemne oświadczenie kandydata, że nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) pisemne oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do naboru zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE oraz z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (Dz.U.2019 poz. 1781 z późn.zm.)”,
8) pisemne oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na określonym stanowisku,
9) opinie o pracy lub referencje z poprzednich miejsc pracy.
VII. Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informuję, iż:
1) administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie jest Starosta Lubaczowski,
2) kontakt z Inspektorem Ochrony Danych – adres mailowy: iod@lubaczow.powiat.pl, listownie: na adres: ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów osobiście siedzibie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów,
3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu przeprowadzenia naboru na wolne stanowisko urzędnicze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.,
4) w przypadku podawania dodatkowych danych osobowych które nie są wymagane przepisami prawa proszę o wyraźne wskazanie zgody na ich przetwarzanie, gdyż brak takiej zgody będzie skutkować odrzuceniem Pani/Pana oferty,
5) Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres naboru na wolne stanowisko urzędnicze,
6) posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, oraz prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem,
7) ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Ochrony Danych Osobowych,
8) podanie danych osobowych jest dobrowolne jednakże niepodanie danych będzie skutkować niemożnością realizacji procesu zatrudnienia.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych wynosił mniej niż 6%.
Wymagane dokumenty należy składać w kopercie w nieprzekraczalnym terminie do dnia 7 kwietnia 2025 r. do godz. 15.00 w pokoju Nr 8 Starostwa Powiatowego w Lubaczowie (sekretariat) z dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Zastępcy Głównego Księgowego Starostwa Powiatowego w Lubaczowie”.
Oferty można składać osobiście w godz. od 7:00 do 15:00 w pokoju nr 8 Starostwa Powiatowego (sekretariat)
Oferty można wysyłać pocztą na adres: Starostwa Powiatowego w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów. W przypadku przesłania oferty pocztą decyduje data wpływu przesyłki do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.
Oferty otrzymane po terminie określonym wyżej nie będą rozpatrywane.
Lista kandydatów spełniających wymagania formalne ogłasza się niezwłocznie w BIP i na tablicy ogłoszeń Starostwa, gdzie pozostaje do momentu ogłoszenia wyniku naboru.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną powiadomieni o terminie i miejscu drugiego etapu naboru.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana w Biuletynie Informacji Publicznej https://bip.powiatlubaczowski.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Lubaczowie ul. Jasna 1.
Dodatkowe informacje: tel. (016) 6328706, lub w pokoju Nr 6 Starostwa Powiatowego w Lubaczowie.
Lubaczów, dnia 28.03.2025 r.
STAROSTA
mgr inż Barbara Broź