BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 7) Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami - GN »
  • b) Sposób załatwiania spraw: »
  • Z zakresu gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa, geodezji, scalania i wymiany gruntów »
  • Ustanawianie i wygaszanie trwałego zarządu do nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa/Powiatu Lubaczowskiego »

Wymagane dokumenty:

1. Wniosek o oddanie w trwały zarząd (wygaszenie trwałego zarządu) nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa/ Powiatu Lubaczowskiego.
2. Załączniki do wniosku:
- zgoda organu nadzorującego jednostkę organizacyjną ( w przypadku wygaszenia trwałego zarządu),
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony.
Opłaty - nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art. 2 ust. 1 pkt 1 lit.h ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej /Dz.U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635/.

Sposób załatwienia sprawy: decyzja ustanawiająca wygaśnięcia trwałego zarządu.

Termin załatwienia sprawy: do 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.

Natomiast decyzję o wygaśnięciu trwałego zarządu, na wniosek jednostki organizacyjnej, wydaje właściwy organ, po uzyskaniu możliwości zagospodarowania nieruchomości, w ciągu 18 miesięcy od dnia złożenia wniosku.
Informacje merytoryczne: Referat Geodezji, pokój nr 41, II piętro, tel. 016 632 87 41.

Uwagi:

1. Nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego Skarbu Państwa oddaje się w trwały zarząd państwowej jednostce organizacyjnej, a nieruchomości stanowiące przedmiot własności lub przedmiot użytkowania wieczystego jednostki samorządu terytorialnego – odpowiedniej samorządowej jednostce organizacyjnej.
2. Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub czas oznaczony.
3. Z wnioskiem o ustanowienie trwałego zarządu występuje jednostka organizacyjna.
4. Trwały zarząd na rzecz jednostki organizacyjnej ustanawia właściwy organ, w drodze decyzji.
5. Objęcie nieruchomości w trwały zarząd następuje na podstawie protokołu zdawczo –odbiorczego.
6. Trwały zarząd wygasa z upływem okresu, na który został ustanowiony, albo na skutek wydania decyzji właściwego organu o jego wygaśnięciu.
7. Jednostka organizacyjna może zgłosić właściwemu organowi wniosek o wydanie decyzji o wygaśnięciu trwałego zarządu do całej nieruchomości lub jej części, jeżeli stała się dla niej zbędna.

Pliki do pobrania:
Wniosek o oddanie w trwały zarząd nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa/ Powiatu Lubaczowskiego.
Wniosek o wygaszenie trwałego zarządu nieruchomości stanowiącej przedmiot własności Skarbu Państwa/ Powiatu Lubaczowskiego

Metryka

  • OpublikowałKonrad Jedynowicz
  • Data publikacji2021-06-18 11:15
  • Ostatnio zmodyfikowałKonrad Jedynowicz
  • Ostatnia modyfikacja2021-06-18 11:17

Rejestr zmian

  • zmieniono 2021-06-18 11:17 przez Konrad Jedynowicz
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-17 10:14:27
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net