BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 3) Wydział Komunikacji - K »
  • b) Sposób załatwiania spraw »
  • - Rejestracja pojazdu »

UWAGA !!! - Zmiany dotyczące rejestracji pojazdów od 1 stycznia 2024r.

Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Lubaczowie uprzejmie informuje, że od 1 stycznia 2024 r. zmianie ulegają regulacje prawne dotyczące czynności związanych z rejestracją pojazdów, zgłaszaniem zbyć i nabyć oraz kar w przypadku niedopełnienia obowiązków wynikających ze zmiany przepisów.

•  Od 1 stycznia 2024 r. zniesiony zostaje obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu
•  W miejsce możliwości zgłoszenia nabycia pojazdu wchodzi obowiązek złożenia wniosku o rejestracje w terminie 30 dni (dla przedsiębiorcy prowadzącego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność gospodarczą w zakresie obrotu pojazdami termin ten wynosi 90 dni).

Właściciel pojazdu jest obowiązany złożyć wniosek o jego rejestrację w terminie 30 dni od dnia:
1. nabycia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. dopuszczenia do obrotu przez organ Krajowej Administracji Skarbowej pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej;
3. sprowadzenia pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.

Spadkobierca będzie miał obowiązek wystąpić o rejestrację pojazdu w ciągu 30 dni od uprawomocnienia się orzeczenia o nabyciu spadku lub sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia.

W przypadku przekroczenia terminów o których mowa w przepisach od  1 stycznia 2024 r. wysokość kary wynosić będzie:
- 500 zł dla osób fizycznych w przypadku niezarejestrowania pojazdu w terminie 30 dni;
- 1000 zł dla osób fizycznych w przypadku niezarejestrowania pojazdu w terminie 180 dni;
- 1000 zł dla prowadzących handel pojazdami w przypadku niezarejestrowania w terminie 90 dni; 
- 2000 zł dla prowadzących handel pojazdami w przypadku niezarejestrowania w terminie 180 dni

- 250 zł w przypadku niezgłoszenia zbycia w terminie 30 dni.


•    Kary pieniężne współwłaściciele pojazdu ponoszą solidarnie.

 

DO KAŻDEGO WNIOSKU NALEŻY WYDRUKOWAĆ I PODPISAĆ PRZEZ WŁAŚCICIELI KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ RODO

Do rejestracji pojazdu niezbędne są następujące dokumenty:
- wniosek o rejestrację czasową pojazdu
- dowód własności pojazdu (umowa kupna, umowa darowizny, faktura, postanowienie sądu przyznające prawa własności)
- dowód rejestracyjny
- świadectwo zgodności + oświadczenie o danych i informacjach niezbędnych do rejestracji,
- tablice rejestracyjne
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
- w przypadku rejestracji na podmiot prawny - KRS, REGON
- dokumenty celne (przy rejestracji pojazdów sprowadzonych z zagranicy)
- dokumenty przedkładane do rejestracji, sporządzone w języku innym niż polski, należy przetłumaczyć przez tłumacza przysięgłego

Czas oczekiwania na załatwienie sprawy ok. 30 minut.

Wysokość opłat:
- samochody  -160 zł
- motocykle, ciągniki rolnicze (przyczepy)  - 120 zł
- motorowery - 110 zł   
- z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego bez pozwolenia czasowego - 66,50 zł            
                                                      
 Do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego niezbędne są następujące dokumenty:
- wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
- zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
Czas załatwienia sprawy ok. 20 minut
Opłata w wysokości 72,50 zł 

Do wymiany dowodu rejestracyjnego niezbędne są następujące dokumenty:
- wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego
- dotychczasowy dowód rejestracyjny pojazdu
- zaświadczenie o aktualnym przeglądzie technicznym
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
Czas załatwienia sprawy ok. 20 minut.
Opłata w wysokości 54 zł  (z pozwoleniem czasowym -72,50 zł)

Do zmiany stanu faktycznego pojazdu niezbędne są następujące dokumenty: 
- wniosek o zmianie stanu faktycznego pojazdu
- dowód rejestracyjny
- dowody własności nowych podzespołów (części numerowanych)
- zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
Czas załatwienia sprawy ok.20 minut
Opłata w wysokości 72,50 zł 

Do wydania dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez policję niezbędne są następujące dokumenty:
- wniosek o zwrot dowodu rejestracyjnego
- zaświadczenie z policji o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego
- aktualne zaświadczenie z przeglądu technicznego, potwierdzającego ustanie przyczyny zatrzymania dowodu
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
Czas oczekiwania na załatwienie sprawy ok. 10 minut

Do wyrejestrowania pojazdu niezbędne są następujące dokumenty:
- wniosek o wyrejestrowanie pojazdu
- dowód rejestracyjny
- unieważnione tablice rejestracyjne
- zaświadczenie o demontażu pojazdu
- dokument tożsamości (dowód osobisty)
Czas oczekiwania na załatwienie sprawy ok. 20 minut.
Opłata skarbowa w wysokości 10 zł.

Czasowe wycofanie z ruchu :
- wniosek o czasowym wycofaniu z ruchu
- dowód rejestracyjny
- tablice rejestracyjne
- oświadczenie, o którym mowa w art. 78a ust. 4b ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.-Prawo o ruchu drogowym (dotyczy samochodu osobowego)
Opłata za czasowe wycofanie z ruchu pojazdu od 3,5 t na okres 2 miesięcy wynosi 80 zł – samochodu osobowego na okres 3 miesięcy wynosi 80 zł

Opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc czasowego wycofania pojazdu z ruchu o :
- 4 zł - od 3 do 12 miesiąca (dla samochodu osobowego od 4 do 12 miesiąca-4 zł)
- 2 zł - od 13 do 24 miesiąca
- 0,25 zł - od 25 do 48 miesiąca

 

DO KAŻDEGO WNIOSKU NALEŻY WYDRUKOWAĆ I PODPISAĆ PRZEZ WŁAŚCICIELI KLAUZULĘ INFORMACYJNĄ RODO

  • KLAUZULA INFORMACYJNA RODO (PDF)
  • Wniosek o rejestrację pojazdu od 04.09.2022 +RODO (PDF)
  • Zawiadomienie o zmianie stanu faktycznego pojazdu.pdf (PDF)
  • Wniosek o zwrot dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policję.pdf (PDF)
  • Zawiadomienie o sprzedaży.pdf (PDF)
  • Wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu-od 04-09-2022 (PDF)
  • Wpis o adnotacje PIT.pdf (PDF)

Metryka

  • OpublikowałKonrad Jedynowicz
  • Data publikacji2021-05-05 08:16

Wzory wypełnienia wniosków

  • Wzór-wniosek o rejestracje pojazdu od 04.09.2022 +RODO (PDF) Wzor-wniosek o rejestracje od 04.09.2022 +RODO.pdf

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treśćWydział Komunikacji -Józefa Kiełbowicz
    • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
    • Data publikacji2022-09-02 10:32
  • Wzór-wniosek o wyrejestrowanie pojadzu od 04.09.2022 +RODO (PDF) Wzor-wniosek o wyrejestrowanie od 04.09.2022 +RODO.pdf

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treśćWydział Komunikacji -Józefa Kiełbowicz
    • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
    • Data publikacji2022-09-02 10:32
  • Wzór - wniosek o dodatkową tablicę rejestracyjną na bagażnik-od 04-09-2022 (PDF)

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treśćWydział Komunikacji -Józefa Kiełbowicz
    • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
    • Data publikacji2022-09-20 10:54
    • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
    • Ostatnia modyfikacja2022-09-20 10:56

    Rejestr zmian

    • zmieniono 2022-09-20 10:56 przez Krzysztof Kopaczek
  • Wzór-wniosek o wydanie wtórnika DR-PC-TR-nowego DR lub TR z nowym numerem rejestracyjnym-od 04-09-2022 (PDF)

    Metryka

    • Autor lub odpowiedzialny za treśćWydział Komunikacji -Józefa Kiełbowicz
    • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
    • Data publikacji2022-09-20 10:55
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-13 14:22:00
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net