BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • II. Informacje ogólne »
  • 5. Informacja o sposobie dostępu do informacji publicznych nieudostępnionych w BIP »

 Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Lubaczowie stanowi podstawowy sposób udostępniania informacji publicznych, które posiada urząd.

Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP  udostępniana jest w trybie wnioskowym, zgodnie z przepisami ustawy o dostępie do informacji publicznej ( art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

Nie istnieje obligatoryjny wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej,  od którego wypełnienia uzależnione jest udostępnienie informacji przez zobowiązany podmiot. Wniosek powinien jednak zawierać opis wnioskowanej informacji oraz wskazywać sposób udostępnienia. Poniżej znajdą Państwo  wzór wniosku, z którego można skorzystać ( art. 10 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej ).

Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku ( art. 10 ust. 2 oraz art. 13 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.

Jeżeli informacja nie może być udostępniona w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.

Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji przez organ władzy publicznej następują w formie decyzji.

Jak złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej

    pocztą tradycyjną na adres Starostwa Powiatowego w Lubaczowie
    osobiście w sekretariacie Starostwa,
    pocztą elektroniczną na adres starostwo@lubaczow.powiat.pl
    faksem na numer 16 6328709
    za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP

Koszty

Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z wyjątkiem sytuacji w której urząd musiałby ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji zgodnie z formą wskazaną we wniosku.  Wówczas pracownicy w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, powiadomią wnioskodawcę o wysokości opłaty. Udostępnienie informacji zgodnie z wnioskiem następuje po upływie 14 dni od dnia powiadomienia wnioskodawcy, chyba że wnioskodawca dokona w tym terminie zmiany wniosku w zakresie sposobu lub formy udostępnienia informacji albo wycofa wniosek ( art. 15 ustawy o dostępie do informacji publicznej).

Czy istnieje prawo odwołania bądź złożenia skargi

W przypadku odmowy udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenia postępowania o udostępnienie informacji w drodze decyzji Starosty Lubaczowskiego przysługuje odwołanie do Wojewody Podkarpackiego, wniesione za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego.

W przypadku bezczynności w udostępnieniu informacji wnioskodawcy przysługuje prawo złożenia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie wniesione również za pośrednictwem Starosty Lub

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćKrzysztof Kopaczek
  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2020-09-21 11:41
  • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
  • Ostatnia modyfikacja2021-08-03 11:58
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-01 06:38:56
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net