BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • IV. Organy Powiatu »
  • 4. Zarząd powiatu »
  • 2. Starosta »
  • b) Kompetencje Starosty »

Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami oraz reprezentuje powiat na zewnątrz. W przypadku nieobecności starosty, lub niemożności wykonywania przez niego funkcji, do zadań wicestarosty należy wykonywanie funkcji, zadań i kompetencji Starosty.
Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego, zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb inspekcji i straży.

Do wyłącznego zakresu zadań i kompetencji Starosty jako Kierownika Starostwa należy:

  1. reprezentowanie Powiatu na zewnątrz,
  2. organizowanie pracy Starostwa,
  3. podejmowanie działań zapewniających prawidłową realizację zadań,
  4. prowadzenie korespondencji z ambasadami oraz przedstawicielstwami państw obcych w Polsce,
  5. udzielanie odpowiedzi na interpelacje oraz wnioski posłów na Sejm, senatorów Rzeczypospolitej Polskiej i radnych,
  6. wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego,
  7. wyrażanie zgody na wyjazd samochodem służbowym poza teren województwa,
  8. pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Powiatu,
  9. przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
  10. współdziałanie z Wojewodą w zakresie funkcjonowania systemu „Państwowe Ratownictwo Medyczne” na terenie powiatu,
  11. podejmowanie działań decyzyjnych w sprawach osobowych pracowników Starostwa a szczególności nawiązywanie stosunków pracy , dysponowanie funduszem płac, awansowanie, nagradzanie i karanie,
  12. upoważnienie, w formie pisemnej, pracowników Starostwa i Kierowników jednostek organizacyjnych do załatwiania określonych spraw w ustalonym zakresie a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych,
  13. wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty ustawami, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikających z postanowień Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,
  14. sprawowanie nadzoru nad Sekretarzem Powiatu, Skarbnikiem Powiatu i Wydziałem Finansowym, Wydziałem Oświaty i Spraw Społecznych, Wydziałem Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego, Wydziałem Geodezji i gospodarki Nieruchomościami, Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych, Pełnomocnikiem ds. Wyborów, Geologiem Powiatowym, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie, Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Powiatowym Urzędem Pracy w Lubaczowie, Powiatowym Zarządem Dróg w Lubaczowie,
  15. nadzór nad współdziałaniem ze służbami, inspekcjami i strażami,

Do zadań starosty w zakresie organizowania pracy zarządu powiatu należy w szczególności:

  1. przygotowywanie projektu porządku obrad zarządu,
  2. określanie czasu i miejsca posiedzenia zarządu,
  3. przygotowywanie materiałów do projektowanego porządku obrad,
  4. zapewnienie obsługi posiedzenia zarządu.

W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne, starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu. Nie dotyczy to przepisów porządkowych. Czynności, o których mowa wyżej, wymagają przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu zarządu powiatu.

Starosta wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu, chyba że przepisy szczególne przewidują wydanie decyzji przez zarząd powiatu.

Starosta składa radzie powiatu na każdej sesji sprawozdanie z działalności zarządu w okresie od poprzedniej sesji.

Metryka

  • OpublikowałKonrad Jedynowicz
  • Data publikacji2020-11-20 10:14
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-05-13 11:49:42
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net