Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie wniosku o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że inwestycje leśne dotyczące zwiększania bioróżnorodności w lasach prywatnych nie są sprzeczne z uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzją wydaną na podstawie inwentaryzacji stanu lasu.
W oparciu o złożony wniosek właścicielowi lasu wydaje się stosowne zaświadczenie.
Kogo dotyczy
Właściciele lasów prywatnych
Czas realizacji
Zaświadczenia są wydawane bez zbędnej zwłoki, jednak nie dłużej niż w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku.
Wymagane dokumenty
- wniosek o wydanie zaświadczenia
Opłaty
Wydanie zaświadczenia jest zwolnione z opłaty skarbowej (dot. zaświadczeń niezbędnych do uzasadnienia wniosku o udzielenie pomocy z udziałów Unii Europejskiej).
Tryb odwoławczy
Na wydanie zaświadczenia nie służy zażalenie. Odmowa wydania zaświadczenia następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.
Podstawa prawna
- art. art. 5 ust. 1, pkt 2 ustawy o lasach
- art. 217 § 1, § 2 kodeks postępowania administracyjnego
- § 11 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie szczegółowych warunków i szczegółowego trybu przyznawania i wypłaty pomocy finansowej w ramach wsparcia inwestycji leśnych lub zadrzewieniowych oraz w formie premii z tytułu zalesień, zadrzewień lub systemów rolno-leśnych w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
- ustawa o opłacie skarbowej
Dane urzędu
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów
Numery telefonów
16/6328700, 16/3628718 , fax : 16/6328709
Miejsce składania dokumentów
Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki - I piętro, pok. nr 18 lub kancelaria ogólna Starostwa
pok. nr 9
Dni i godziny
Pon - pt 7:00 - 15:00