Dane adresowe:
Muzeum Kresów w Lubaczowie
ul. Sobieskiego 4
37-600 Lubaczów
tel. 0-16 632 18 02
e-mail: biuro@muzeumkresow.eu
web: www.muzeumkresow.eu
Status prawny Muzeum
Muzeum w Lubaczowie jest samorządową instytucją kultury finansowaną i działającą na podstawie;
Organizatorem Muzeum jest Rada Powiatu w Lubaczowie. Muzeum jest wpisane do rejestru instytucji kultury pod nr OK. 401/1/99/2000 poz. 2, prowadzonego przez Starostwo Powiatowe w Lubaczowie i posiada osobowość prawną. Nadzór nad Muzeum sprawuje Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Rada Powiatu w Lubaczowie.
Organizacja Muzeum
Na czele Muzeum stoi dyrektor, którego powołuje i odwołuje Zarząd Powiatu w Lubaczowie po zasięgnięciu opinii Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Dyrektor Muzeum zarządza i reprezentuje je na zewnątrz. Czuwa nad mieniem Muzeum i jest za nie odpowiedzialny. Kieruje całokształtem działalności, zatrudnia i zwalnia pracowników.
Muzeum posiada następujące działy :
Muzeum jest finansowane z dotacji budżetu Powiatu w Lubaczowie, dotacji z budżetu państwa, z wpływów z prowadzonej działalności oraz ze środków otrzymanych od osób fizycznych i prawnych , a także z innych źródeł. Prowadzi samodzielną gospodarkę finansową w ramach posiadanych środków, kierując się zasadami efektywności ich wykorzystania. Podstawą gospodarki finansowej jest plan działalności, zatwierdzony przez Dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji organizatora. Może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług i handlu, dochody uzyskane z działalności gospodarczej może przeznaczyć na działalność statutową Muzeum. Przy Muzeum działa Rada Muzealna w trybie i na zasadach określonych w art. 11 ustawy o muzeach. Członków Rady powołuje i odwołuje Rada Powiatu w Lubaczowie. Rada Powiatu w Lubaczowie może dokonać połączenia, podziału, przekształcenia lub likwidacji muzeum na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.
Przedmiot działalności
Muzeum jest instytucją o charakterze naukowo-badawczym i oświatowym, która gromadzi, przechowuje, konserwuje i udostępnia dobra kultury w zakresie: archeologii, etnografii, historii i sztuki z uwzględnieniem współczesnego rysunku artystycznego o zasięgu ogólnopolskim oraz sztuki kresów. Prowadzi badania naukowe i działalność oświatową w zakresie wymienionych dyscyplin, realizuje cele i zadania związane z ochroną dziedzictwa kulturowego a w szczególności:
Struktura własnościowa i majątek jednostki
Muzeum jest powiatową osoba prawną:
Grunty stanowią własność powiatu przekazane w użytkowanie wieczyste Muzeum nr ewidencyjny działki powierzchnia określenie użytków
Budynki stanowią odrębny przedmiot własności:
Tryb działania jednostki
Na czele Muzeum stoi dyrektor, który zarządza jednostką, reprezentuje ją na zewnątrz, oraz:
Do składania w imieniu Muzeum oświadczeń w zakresie praw i obowiązków majątkowych wymagane jest współdziałanie dwóch osób, tj. dyrektora i głównego księgowego.
Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Obsługę kancelaryjna w Muzeum spełnia Sekretariat. Instrukcja kancelaryjna wprowadzona z dniem 1 stycznia 2001r. na podstawie Zarządzenia Nr 36/99 Starosty Lubaczowskiego określa zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych. Sekretariat prowadzi Książkę Kancelaryjną w której rejestruję się bieżącą korespondencję wchodzącą i wychodzącą. W sprawach merytorycznych informacji udziela dyrektor oraz pracownicy merytoryczni w godzinach otwarcia muzeum.
W sprawach skarg i wniosków Dyrektor Muzeum przyjmuje w poniedziałek od godz. 8 do 13. adres internetowy: muzeum@lubaczow.com.
Prowadzenie rejestrów, ewidencji i archiwów oraz sposobów i zasad udostępniania
Przy Muzeum w Lubaczowie istnieje Archiwum Zakładowe ,które gromadzi, ewidencjonuje i udostępnia dokumenty związane z działalnością placówki. Dokumenty udostępniane są za wiedzą i zgodą Dyrektora. Akta tajne załatwia i przechowuje zgodnie z odpowiednią instrukcją i obowiązującymi przepisami Dyrektor Muzeum.