BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 6) Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki - LŚT »
  • e) Sposób załatwiania spraw: »
  • z zakresu ustawy o ochronie przyrody »
  • Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów z nieruchomości własności gmin »

Kogo dotyczy
Jednostki samorządowe, gminy z terenu powiatu lubaczowskiego 

Czas realizacji 
Zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów są wydawane niezwłocznie na wniosek właściciela nieruchomości, jednak nie dłużej niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku, a w przypadku sprawy skomplikowanej 60 dni. 

Wymagane dokumenty 
- wniosek o wydanie zezwolenia na usuniecie drzew lub krzewów,
- tytuł prawny władania nieruchomością,
-zgoda właściciela terenu na planowane usunięcie drzew lub krzewów (oryginał) w przypadku, gdy posiadacz działki nie jest właścicielem terenu ani jego wieczystym użytkownikiem,
- rysunek, mapa lub wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku inwestycji, dla której jest on wymagany, określająca usytuowanie drzew lub krzewów w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowlanych na tej nieruchomości,
- dokument zawierający podpisy wszystkich współwłaścicieli terenu lub pełnomocnictwo do ich reprezentowania w przypadku, gdy teren stanowi współwłasność,
- decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach albo postanowienie w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia w zakresie oddziaływania na obszar Natura 2000 w przypadku realizacji przedsięwzięcia, dla którego jest wymagane ich uzyskanie zgodnie z ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko, 
- zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w ustawie o ochronie przyrody 

Opłaty

Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów zwolnione jest z opłaty skarbowej 

Tryb odwoławczy
Od przedmiotowego zezwolenia służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu, w terminie 14 dni od daty jego otrzymania, za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego. 

Podstawa prawna
- art. 90 ustawy o ochronie przyrody, 
- ustawa o opłacie skarbowej

Dane urzędu 

Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów

Numery telefonów

16/6328700, 16/3628718 , fax : 16/6328709

Miejsce składania dokumentów
Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki -  I piętro, pok. Nr 18 lub kancelaria ogólna Starostwa pok. Nr 9

Dni i godziny 

Pon - pt   7:00  - 15:00

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćKierownik Referatu Leśnictwa, Ochrony Przyrody i Łowiectwa - mgr inż. Małgorzata Presch
  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2024-09-03 14:15
  • 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew.docx (DOCX)
  • 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew.pdf (PDF) 1. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew.pdf

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćKierownik Referatu Leśnictwa, Ochrony Przyrody i Łowiectwa - mgr inż. Małgorzata Presch
  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2024-09-03 14:15
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-17 12:01:59
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net