BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 6) Wydział Leśnictwa, Ochrony Środowiska i Turystyki - LŚT »
  • e) Sposób załatwiania spraw: »
  • z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych »
  • Wydanie decyzji określającej osobę obowiązaną do rekultywacji gruntów oraz kierunek i termin wykonania rekultywacji gruntów »

1. Usługa umożliwia złożenie do Starostwa Powiatowego w Lubaczowie wniosku o wydanie decyzji określającej kierunek rekultywacji.  
2. Rekultywacja gruntów polega na nadaniu lub przywróceniu gruntom zdegradowanym wartości użytkowych lub przyrodniczych przez właściwe ukształtowanie rzeźby terenu, poprawienie właściwości fizycznych i chemicznych, uregulowanie stosunków wodnych, odtworzenie gleb, umocnienie skarp oraz odbudowanie lub zbudowanie niezbędnych dróg.
3. Po złożeniu wniosku wraz z wymaganymi dokumentami (bądź z urzędu), organ wszczyna postępowanie administracyjne na podstawie przepisów ustawy:
a) o ochronie gruntów rolnych i leśnych z dnia 3 lutego 1995r.,
b) w oparciu o art. 129 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. prawo geologiczne i górnicze 
c) po zasięgnięciu właściwych opinii zostaje wydana decyzja ustalająca kierunek rekultywacji.

Kogo dotyczy
Obywateli

Czas realizacji
Decyzja określająca kierunek rekultywacji wydawana jest niezwłocznie, jednak nie dłużej niż w ciągu miesiąca od złożenia kompletnego wniosku, w przypadku sprawy skomplikowanej dwa miesiące.

Wymagane dokumenty
1. Wypisy z ewidencji gruntów dla terenu objętego wnioskiem i terenów sąsiednich.
2. Wyrys z ewidencji gruntów z zaznaczonym terenem objętym wnioskiem.
3. Kserokopię koncesji na wydobywanie kopalin lub decyzje wygaszającą koncesję (jeżeli były wymagane zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011r.. Prawo geologiczne i górnicze).
4. Projekt prac rekultywacyjnych, ze wskazaniem funkcji pełnionej przez obszar wymagający rekultywacji.
5. Mapę sytuacyjno-wysokościowa z zaznaczonym terenem objętym wnioskiem.
6. Dowód wpłaty opłaty skarbowej.

Opłaty
Opłata za wydanie niniejszej decyzji wynosi 10 zł
Opłata skarbowa w przypadku udzielonego pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
Opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu Miasta Lubaczowa lub Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, bądź na rachunek Urzędu Miasta: Bank Spółdzielczy w Lubaczowie, nr konta 62 9101 0003 2001 0011 8444 0002

Tryb odwoławczy

Stronie przysługuje wniesienie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Przemyślu,
ul. Borelowskiego 1, 37-700 Przemyśl

Podstawa prawna
Ustawa z dnia z 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych 
Ustawa z dnia 9 czerwca 2011r. prawo geologiczne i górnicze 

Dane urzędu
Starostwo Powiatowe w Lubaczowie

Dane adresowe
ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów

Miejsce składania dokumentów
Sekretariat Starostwa  I piętro, pok. Nr 9

Dni i godziny
Pon - pt   7:00  - 15:00

  • Wniosek o ustalenie kierunku rekultywacji.docx (DOCX)
  • Wniosek o ustalenie kierunku rekultywacji.pdf (PDF)
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-17 12:23:34
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net