BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 1) Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego - ABR »
  • b) Sposób załatwiania spraw »
  • Uzyskanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę na nowego inwestora »

Czego dotyczy usługa?

1. Wnioskodawca, który chce uzyskać decyzję o przeniesieniu pozwolenia na budowę, składa wniosek w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego, do którego należy dołączyć dokumenty wymagane przepisami prawa.
2. Organ wydaje decyzje o przeniesieniu pozwolenia na budowę, po przeprowadzeniu postępowania, które polega między innymi na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonego wniosku oraz dołączonych dokumentów.
3. W sytuacji braku wymaganych dokumentów lub gdy są one nieprawidłowe, wnioskodawca wzywany jest o uzupełnienie braków w określonym terminie. Organ nie wyda decyzji pozytywnej, jeżeli braki nie zostaną uzupełnione w podanym terminie.
4. Postępowanie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej przez upoważnionych pracowników wydziału działających z upoważnienia Starosty.
5. Decyzja jest przesyłana do wnioskodawcy, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego tj. listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem, który sporządza decyzję przeniesienia pozwolenia na budowę.

Kogo dotyczy usługa?
Każdej osoby, która chce przenieść na siebie (na swoje nazwisko) ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę.

Podstawy prawne:
- Ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. art. 40 
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. 
- Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 16 lutego 2021 r. sprawie określenia wzoru określenia wzorów formularzy wniosków o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę, decyzji o pozwoleniu na wznowienie robót budowlanych oraz praw i obowiązków wynikających ze zgłoszenia, wobec którego organ nie wniósł sprzeciwu
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25.06.2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Wymagane dokumenty:
Inwestor składa:
1. Wniosek o przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę (PB-9). podpisany przez Inwestora, ewentualnie pełnomocnika, jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika.

Do wniosku zawsze należy dołączyć:
1. Zgodę dotychczasowego inwestora, na rzecz którego decyzja została wydana (uwaga: zgoda nie jest wymagana, jeżeli własność nieruchomości lub uprawnienia wynikające z użytkowania wieczystego dotyczącego nieruchomości, objęte decyzją o pozwoleniu na budowę po wydaniu tego pozwolenia przeszły z dotychczasowego inwestora na nowego wnioskującego o przeniesienie pozwolenia na budowę).
2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane złożone przez nowego Inwestora, (PB-5).
3. Dziennik budowy do wglądu.
4. Decyzję pozwolenia na budowę, która ma być przeniesiona.
5. W przypadku ustanowienia pełnomocnika - pełnomocnictwo wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej.
6. Dowód wniesienia stosownej opłaty skarbowej za wydanie decyzji, zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej.

Formularz i wnioski:
- Wniosek o przeniesienie decyzji pozwolenie na budowę (PB-9)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)

Jak i gdzie złożyć dokumenty?

Poczta:

Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów

Osobiście:

Dziennik Podawczy: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów (pokój nr 8, 9, 10, piętro I)

Online:

Za pośrednictwem portalu e-Budownictwo:
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_6_przeniesienie_pozwolenie_budowa
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_5_oswiadczenie

Czas realizacji:
Załatwienie sprawy zgodnie z art. 35 i 36 Kodeksu postępowania administracyjnego, najczęściej do 30 dni od dnia złożenia wniosku.

Opłaty:
Uzyskanie decyzji o przeniesieniu  pozwolenia na budowę podlega opłacie skarbowej w wysokości 90 zł  (tabela Część I pkt 11 ustawy o opłacie skarbowej) z wyłączeniem dotyczącej budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej), budowy lub remontów obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne, remontu obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
Za wydanie decyzji przeniesienia pozwolenia na budowę opłatę skarbową można uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Lubaczowie, ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów, na nr:  62 9101 0003 2001 0011 8444 0002.
Ponadto wymagana jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika) w kwocie 17 zł  (od każdego stosunku pełnomocnictwa) 

Sposób załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna.

Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego (ABR), 37-600 Lubaczów,
ul. Jasna 1, I piętro, pokój 20, 22, 23, 24.
 
Kiedy: 
Codziennie w godzinach pracy Starostwa, tj.: poniedziałek - piątek od 7:00 do 15:00.

Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Podkarpackiego, za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego,  w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Kontakt w sprawie usługi:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego: 

  Inspektor prowadzący: Kontakt:
Miasto Lubaczów Janusz Łakomy 16 632 87 20
Miasto i Gmina Narol
Miasto i Gmina Cieszanów  
Wiesław Karaś   16 632 87 20
Gmina Horyniec-Zdrój
Gmina Stary Dzików
Paulina Huk 16 632 87 22
Gmina Lubaczów Józef Harasymowicz     16 632 87 22
Miasto i Gmina Oleszyce
Gmina Wielkie Oczy
Paulina Sopel 16 632 87 23

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćmgr inż. Paulina Sopel - Główny specjalista w Wydziale Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego
  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2024-08-27 07:43
  • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
  • Ostatnia modyfikacja2024-08-27 09:29
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-01 02:51:53
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net