Wymagane dokumenty:
1. wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej.
2. Załączniki do wniosku:
- operat szacunkowy określający wartość nieruchomości gruntowej wg stanu na dzień aktualizacji,
- upoważnienie udzielone pełnomocnikowi działającemu w imieniu strony.
Nie podlega opłacie skarbowej.
Termin załatwienia sprawy: nie później niż w ciągu 1 miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania,
Informacje merytoryczne: Referat Geodezji, pokój nr 41, II piętro, tel. 016 632 87 41.
Uwagi:
1. Aktualizacji opłaty rocznej dokonuje się z urzędu albo na wniosek użytkownika wieczystego nieruchomości gruntowej, na podstawie wartości nieruchomości gruntowej określonej przez rzeczoznawcę majątkowego.
2. Użytkownik wieczysty może żądać od właściwego organu dokonania aktualizacji opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej, jeżeli wartość nieruchomości uległa zmianie, a właściwy organ nie podjął aktualizacji opłaty.
3. Ciężar dowodu, że istnieją przesłanki do aktualizacji opłaty, spoczywa na użytkowniku wieczystym.
Pliki do pobrania:
Wniosek o aktualizację opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej.