BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 1) Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego - ABR »
  • a) Podstawowe zadania wydziału »

Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego

Naczelnik wydziału: - Janusz Wojciechowski, pokój 24, I piętro, tel. 16 632 87 26 

Godziny przyjmowania stron:

Codziennie w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, tj.: poniedziałek - piątek od 700 do 1500.

      Komórką organizacyjną Starostwa Powiatowego w Lubaczowie odpowiedzialną za realizację zadań z zakresu administracji architektoniczno–budowlanej jest Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego (ABR).
     Wydział realizuje przede wszystkim zadania związane z rozpatrywaniem wniosków i wydawaniem decyzji należących do właściwości Starosty Lubaczowskiego, jako organu administracji architektoniczno-budowlanej, wynikających z ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane na terenie powiatu lubaczowskiego (miasto Lubaczów, miasto i gmina Narol, miasto i gmina Cieszanów, miasto i gmina Oleszyce oraz gminy wiejskie: Lubaczów, Horyniec-Zdrój, Wielkie Oczy i Stary Dzików), a w szczególności:

¾   rozpatrywaniem wniosków i wydawaniem pozwoleń na budowę lub rozbiórkę, oraz decyzji zezwalających na realizację inwestycji drogowych,
¾  przyjmowaniem zgłoszeń na budowę/rozbiórkę i wykonywanie robót budowlanych nie objętych obowiązkiem uzyskania pozwolenia na budowę lub rozbiórkę. 

Weryfikacja ww. wniosków odbywa się m. in. w oparciu o przepisy ustawy - Prawo budowlane oraz zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Projekty budowlane sprawdzone są w zakresie:

¾   zgodności z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego i innymi aktami prawa miejscowego albo decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu, a także wymaganiami ochrony środowiska, w szczególności określonymi w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, o której mowa w przepisach ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
¾  zgodności projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi,
¾  kompletności projektu budowlanego i posiadania wymaganych opinii, uzgodnień, pozwoleń i sprawdzeń oraz informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
¾  wykonania - w przypadku obowiązku sprawdzenia projektu, także sprawdzenie projektu przez osobę posiadającą wymagane uprawnienia budowlane i legitymującą się aktualnym na dzień opracowania projektu - lub jego sprawdzenia - zaświadczeniem, o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.

         Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego oprócz zadań z zakresu administracji architektoniczno-budowlanej, prowadzi również postępowania związane z drogownictwem, obejmujące zatwierdzanie tymczasowych i stałych organizacji ruchu oraz wydawanie decyzji zezwalających na wykorzystanie dróg w sposób szczególny (rajdy, imprezy okolicznościowe). 
        Ponadto do kompetencji wydziału ABR należy kompleksowa obsługa inwestycji realizowanych przez powiat lubaczowski od momentu ich przygotowywania poprzez prowadzenie procedury przetargowej zakończonej wyłonieniem wykonawcy, realizację i ich rozliczenie.

Do zadań Wydziału Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego należy:

w zakresie architektury i budownictwa:

1)       prowadzenie postępowań administracyjnych oraz wydawanie decyzji w zakresie zatwierdzania projektu zagospodarowania terenu/działki i projektu architektoniczno-budowlanego oraz udzielanie pozwoleń na budowę/rozbiórkę/przebudowę/zmianę sposobu użytkowania obiektów;
2)       przyjmowanie zgłoszeń budowy i wykonania innych robót budowlanych niewymagających pozwolenia na budowę/rozbiórkę i zmianę sposobu użytkowania;
3)       wydawanie decyzji o przeniesieniu pozwolenia na budowę;
4)       nakładanie obowiązku uzyskania pozwolenia na rozbiórkę obiektu budowlanego;
5)       wydawanie dzienników budowy/rozbiórki/montażu;
6)       kontrolowanie posiadania przez osoby wykonujące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie uprawnień do pełnienia tych funkcji;
7)       nakładanie obowiązku usunięcia braków formalnych/merytorycznych we wniosku o pozwolenie na budowę/rozbiórkę oraz nieprawidłowości w projekcie budowlanym;
8)       stwierdzanie wygaśnięcia decyzji o pozwoleniu na budowę;
9)       prowadzenie rejestru wniosków o pozwolenie na budowę oraz przechowywanie dokumentów objętych pozwoleniem na budowę;
10)   prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego, odnoszących się do obszaru poszczególnych gmin powiatu;
11)   potwierdzanie spełnienia wymagań samodzielnego lokalu mieszkalnego, a także lokalu o innym przeznaczeniu, dla celów ustanowienia odrębnej własności lokalu;
12)   wydawanie decyzji o niezbędności wejścia do sąsiedniego budynku, lokalu lub na teren sąsiedniej nieruchomości;
13)   przekazywanie bezzwłocznie organom nadzoru budowlanego:
- kopii ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę wraz z zatwierdzonym projektem budowlanym,
- kopii ostatecznych odrębnych decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego wraz z tym projektem,
- kopii innych decyzji, postanowień i zgłoszeń wynikających z przepisów prawa budowlanego;
14)   uczestniczenie na wezwanie organów nadzoru budowlanego, w czynnościach inspekcyjnych i kontrolnych oraz udostępnianie wszelkich dokumentów i informacji związanych z tymi czynnościami;
15)   sporządzanie analiz, ocen i bieżących informacji z zakresu działalności prowadzonych gmin, sporządzanie sprawozdań na potrzeby GUS i innych jednostek;
16)   wydawanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych).

Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego prowadzi rejestry i ewidencje spraw związanych z budownictwem oddzielnie dla każdej z gmin: 

Sygnatura akt
Miasto Lubaczów ABR...1...
Gmina Lubaczów ABR...2...
Gmina Horyniec ABR...3...
Miasto i Gmina Narol ABR...4...
Miasto i Gmina Cieszanów ABR...5...
Miasto i Gmina Oleszyce ABR...6...
Gmina Stay Dzików ABR...7...
Gmina Wielkie Oczy ABR...8...

Osoby prowadzące sprawy w podziale na gminy z terenu powiatu:

  Prowadzący sprawę Pokój Kontakt:
Miasto Lubaczów Janusz Łakomy 20, piętro I 16 632 87 20
Miasto i Gmina Narol Wiesław Karaś
Miasto i Gmina Cieszanów
Gmina Horyniec-Zdrój Paulina Huk 22, piętro I 16 632 87 22
Gmina Stary Dzików
Gmina Lubaczów Jóżef Harasymowicz
Miasto i Gmina Oleszyce Paulina Sopel 23, piętro I 16 632 87 23
Gmina Wielkie Oczy

w zakresie drogownictwa:

1)
  
prowadzenie spraw związanych z użytkowaniem dróg w sposób szczególny w celu odbycia uroczystości religijnych oraz imprez o charakterze sportowym lub zgromadzeń;
2)    prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem organizacji ruchu na drogach gminnych i powiatowych oraz prawidłowym stosowaniem znaków i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzenie ewidencji zatwierdzonych projektów organizacji ruchu;
3)    przygotowywanie opinii Zarządu Powiatu do wniosku zarządcy drogi o ustalenie lokalizacji drogi powiatowej lub gminnej.

w zakresie inwestycji i rozwoju gospodarczego:

1)    przygotowywanie wniosków aplikacyjnych o środki finansowe z Unii Europejskiej (w tym z funduszy strukturalnych), od organów rządowych i samorządowych oraz od innych dysponentów na realizację projektów przyczyniających się do rozwoju społeczno-gospodarczego powiatu;
2)     udzielanie pomocy w przygotowywaniu wniosków jednostkom organizacyjnym powiatu;
3)     prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem i realizacją inwestycji budowlanych i remontów, w ramach środków przyznanych Starostwu w budżecie powiatu;
4)     prowadzenie postępowań przetargowych zgodnie z ustawą – Prawo zamówień publicznych i umieszczanie ogłoszeń na platformie e-Zamówienia.

Metryka

  • OpublikowałKonrad Jedynowicz
  • Data publikacji2021-05-05 07:19
  • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
  • Ostatnia modyfikacja2025-03-13 14:17

Rejestr zmian

  • zmieniono 2025-02-21 14:25 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:27 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:35 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:36 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:40 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:42 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:43 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:44 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:44 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:44 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:45 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:45 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:45 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:47 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-02-21 14:48 przez Piotr Zaborniak
  • zmieniono 2025-03-13 13:49 przez Krzysztof Kopaczek: Tabelki
  • zmieniono 2025-03-13 13:53 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 13:55 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 13:57 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 14:10 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 14:14 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 14:15 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 14:15 przez Krzysztof Kopaczek
  • zmieniono 2025-03-13 14:17 przez Krzysztof Kopaczek
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-05 01:32:54
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net