BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego
- IV. Organy Powiatu »
- 4. Zarząd powiatu »
- 2. Starosta »
- b) Kompetencje Starosty »
Starosta organizuje pracę zarządu powiatu i starostwa powiatowego, kieruje bieżącymi sprawami oraz reprezentuje powiat na zewnątrz. W przypadku nieobecności starosty, lub niemożności wykonywania przez niego funkcji, do zadań wicestarosty należy wykonywanie funkcji, zadań i kompetencji Starosty.
Starosta jest kierownikiem starostwa powiatowego, zwierzchnikiem służbowym pracowników starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych powiatu oraz zwierzchnikiem powiatowych służb inspekcji i straży.
Do wyłącznego zakresu zadań i kompetencji Starosty jako Kierownika Starostwa należy:
- reprezentowanie Powiatu na zewnątrz,
- organizowanie pracy Starostwa,
- podejmowanie działań zapewniających prawidłową realizację zadań,
- prowadzenie korespondencji z ambasadami oraz przedstawicielstwami państw obcych w Polsce,
- udzielanie odpowiedzi na interpelacje oraz wnioski posłów na Sejm, senatorów Rzeczypospolitej Polskiej i radnych,
- wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego,
- wyrażanie zgody na wyjazd samochodem służbowym poza teren województwa,
- pełnienie funkcji szefa obrony cywilnej Powiatu,
- przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
- współdziałanie z Wojewodą w zakresie funkcjonowania systemu „Państwowe Ratownictwo Medyczne” na terenie powiatu,
- podejmowanie działań decyzyjnych w sprawach osobowych pracowników Starostwa a szczególności nawiązywanie stosunków pracy , dysponowanie funduszem płac, awansowanie, nagradzanie i karanie,
- upoważnienie, w formie pisemnej, pracowników Starostwa i Kierowników jednostek organizacyjnych do załatwiania określonych spraw w ustalonym zakresie a w szczególności do wydawania decyzji administracyjnych,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Starosty ustawami, uchwałami Rady i Zarządu oraz wynikających z postanowień Statutu Powiatu i Regulaminu Organizacyjnego Starostwa,
- sprawowanie nadzoru nad Sekretarzem Powiatu, Skarbnikiem Powiatu i Wydziałem Finansowym, Wydziałem Oświaty i Spraw Społecznych, Wydziałem Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego, Wydziałem Geodezji i gospodarki Nieruchomościami, Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, Pełnomocnikiem Ochrony Informacji Niejawnych, Pełnomocnikiem ds. Wyborów, Geologiem Powiatowym, Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Lubaczowie, Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Lubaczowie, Powiatowym Urzędem Pracy w Lubaczowie, Powiatowym Zarządem Dróg w Lubaczowie,
- nadzór nad współdziałaniem ze służbami, inspekcjami i strażami,
Do zadań starosty w zakresie organizowania pracy zarządu powiatu należy w szczególności:
- przygotowywanie projektu porządku obrad zarządu,
- określanie czasu i miejsca posiedzenia zarządu,
- przygotowywanie materiałów do projektowanego porządku obrad,
- zapewnienie obsługi posiedzenia zarządu.
W sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z zagrożeniem interesu publicznego, zagrażających bezpośrednio zdrowiu i życiu oraz w sprawach mogących spowodować znaczne straty materialne, starosta podejmuje niezbędne czynności należące do właściwości zarządu. Nie dotyczy to przepisów porządkowych. Czynności, o których mowa wyżej, wymagają przedstawienia do zatwierdzenia na najbliższym posiedzeniu zarządu powiatu.
Starosta wydaje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej należących do właściwości powiatu, chyba że przepisy szczególne przewidują wydanie decyzji przez zarząd powiatu.
Starosta składa radzie powiatu na każdej sesji sprawozdanie z działalności zarządu w okresie od poprzedniej sesji.
opublikował: Konrad Jedynowicz
data publikacji: 2020-11-20 10:14
Stronę wygenerowano: 2024-11-21 14:11:56
Strona wygenerowana z systemu bip.net