BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>Powiatu Lubaczowskiego

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ Powiatu Lubaczowskiego

  • X. Starostwo Powiatowe »
  • 4. Kompetencje wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy »
  • 1) Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego - ABR »
  • b) Sposób załatwiania spraw »
  • Uzyskanie decyzji o zmianie decyzji pozwolenia na budowę »

Czego dotyczy usługa?

1. Wnioskodawca, który chce w sposób istotny (w rozumieniu art. 36a prawa budowlanego) odstąpić od zatwierdzonego projektu zagospodarowania działki lub terenu oraz projektu architektoniczno-budowlanego lub innych warunków zawartych w posiadanej decyzji o pozwoleniu na budowę składa wniosek o wydanie decyzji o zmianie tej decyzji w postaci papierowej (w oryginale) lub w formie elektronicznej, do którego należy dołączyć dokumenty wymagane przepisami prawa.
2. Organ wydaje decyzję, po przeprowadzeniu postępowania, które polega między innymi na sprawdzeniu kompletności i poprawności złożonego wniosku oraz dołączonych dokumentów.
3. W sytuacji braku wymaganych dokumentów lub gdy są one nieprawidłowe, wnioskodawca wzywany jest o uzupełnienie braków w określonym terminie.
4. Postępowanie kończy się wydaniem decyzji administracyjnej przez upoważnionych pracowników wydziału działających z upoważnienia Starosty.
5. Decyzja jest przesyłana do wnioskodawcy, zgodnie z zasadami określonymi w ustawie Kodeks Postępowania Administracyjnego tj. listem poleconym lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 

Możliwy jest także osobisty odbiór decyzji, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z urzędnikiem, który sporządza decyzję.

Kogo dotyczy usługa?
Każdej osoby, która chce zmienić wykonalną/ostateczną decyzję o pozwoleniu na budowę, będącą w obiegu prawnym.

Podstawy prawne:
- Ustawa Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. art. 28, art. 33 ust.1, art. 34 ust. 4, art. 36a, art. 82 ust. 2 oraz artykuły wynikające ze współdziałania z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w Lubaczowie.
- Ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r. 
- Ustawa Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
- Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 1 marca 2021 r. w sprawie określenia wzoru formularza wniosku o zmianie pozwolenie na budowę.
- Rozporządzenie Ministra Rozwoju, Pracy i Technologii z dnia 25.06.2021 r. w sprawie wzoru oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.

Wymagane dokumenty:
Inwestor składa:
1. Wniosek o wydanie decyzji o zmianie decyzji pozwolenia na budowę (PB-7) podpisany przez inwestora, ewentualnie pełnomocnika, jeżeli inwestor działa przez pełnomocnika

Do wniosku zawsze należy dołączyć:
1. Projekt zagospodarowania działki lub terenu oraz projekt architektoniczno-budowlany (uwzględniający zmiany) w postaci papierowej w trzech egzemplarzach (oryginały) lub w postaci elektronicznej sporządzone przez uprawnionego projektanta, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, w zależności od zakresu zmiany wraz z opiniami, uzgodnieniami, pozwoleniami i innymi dokumentami, których obowiązek dołączenia wynika z przepisów odrębnych ustaw, lub kopiami tych opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów (np. decyzja wyłączenia gruntu z produkcji rolnej, decyzja pozwolenia wodnoprawnego itp.).
Uwaga! Należy złożyć 4 egzemplarze projektu budowlanego w przypadku, gdy wniosek o zmianę pozwolenia na budowę dotyczy spraw rozstrzygniętych pod rządami prawa budowlanego sprzed jego nowelizacji dokonanej ustawą z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy – Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw.
2. Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane oryginał (PB-5). 
3. Oświadczenie projektanta dotyczące możliwości podłączenia projektowanego obiektu budowlanego do istniejącej sieci ciepłowniczej, zgodnie z warunkami określonymi w art. 7b ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 716, 868, 1093, 1505, 1642 i 1873), złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia wynikającej z art. 233 § 
6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2020 r. poz. 1440 i 1517 oraz z 2021 r. poz. 1023 i 2054); składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli o następującej treści: "Jestem świadomy(-ma) odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (oryginał lub kopia).

Do wniosku, w zależności od potrzeby, należy załączyć:
1. Ostateczną decyzję o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu (oryginał lub kopię), jeżeli taka jest wymagana dla danej inwestycji, zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 
Ostateczną decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli taka jest wymagana zgodnie z art. 71 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
2. W przypadku zamierzenia budowlanego, poprzedzonego decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach wydaną w postępowaniu wymagającym udziału społeczeństwa - załącznik graficzny określający przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, o ile dołączenie tego załącznika było wymagane przez przepisy obowiązujące w dniu złożenia wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, 
w szczególności mapę, o której mowa w art. 74 ust. 1 pkt 3a ustawy z dnia 3 października 2008 r. 
o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
3. Zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt 7 ustawy Prawo budowlane (oryginał lub kopia): - w przypadku drogi w transeuropejskiej sieci drogowej:
a)  wynik audytu bezpieczeństwa ruchu drogowego, o którym mowa w art. 24l ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych,
b) uzasadnienie zarządcy drogi, o którym mowa w art. 24l ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
4. Postanowienie (oryginał lub kopia) o uzgodnieniu z właściwym organem administracji architektoniczno-budowlanej projektowanych rozwiązań w zakresie, o którym mowa w art. 33 ust 2 pkt. 4 ustawy prawo budowlane (dla obiektów zakładów górniczych oraz obiektów usytuowanych na terenach zamkniętych i terenach, o których mowa w art. 82 ust. 3 pkt. 1 ustawy Prawo budowlane).
5. W przypadku instalacji radiokomunikacyjnych - oświadczenie projektanta (oryginał lub kopia), posiadającego uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności, o której mowa w art. 14 ust. 1 pkt 2 lub 4 lit. a, że instalacja radiokomunikacyjna nie spełnia warunków, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko.
6. Umowę urbanistyczną, jeżeli jej zawarcie jest wymagane zgodnie z miejscowym planem rewitalizacji (oryginał lub kopia).
7. W przypadku działania przez pełnomocnika niezbędne jest dołączenie upoważnienia dla osoby załatwiającej sprawę (podlega opłacie skarbowej).

Formularz i wnioski:
- Wniosek o wydanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę (PB-7)
- Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane (PB-5)

Jak i gdzie złożyć dokumenty?

Poczta:

Starostwo Powiatowe w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów

Osobiście:

Dziennik Podawczy: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie, ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów (pokój nr 8, 9, 10, piętro I)

Online:

Za pośrednictwem portalu e-Budownictwo:
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#epb_wyd_dec_zmiana_pozw
- https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/#gunb_epb_5_oswiadczenie

Czas realizacji:

W ciągu dwóch miesięcy, do w/w terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych nie z winy Urzędu, czyli m.in.: czasu w którym Wnioskodawca uzupełnia wskazane braki w dokumentacji.

Opłaty:
Uzyskanie decyzji o zmianie pozwolenia na budowę podlega opłacie skarbowej, której wysokość uzależniona jest od rodzaju i zakresu zamierzenia budowlanego (tabela Część III pkt 9 ustawy o opłacie skarbowej), z wyłączeniem pozwolenia na budowę dotyczącego: budownictwa mieszkaniowego (art. 2 ust. 1 pkt 2 ustawy o opłacie skarbowej), budowy lub remontów obiektów budowlanych zniszczonych lub uszkodzonych wskutek działalności spowodowanej ruchem zakładu górniczego lub klęsk żywiołowych, budynków przeznaczonych na cele naukowe, socjalne i kulturalne, remontu obiektów budowlanych wpisanych do rejestru zabytków.
Wnioskodawca uiszcza opłatę skarbową za zmianę pozwolenia na budowę obiektu budowlanego oraz urządzeń budowlanych związanych z obiektem, tylko w zakresie przekraczającym wielkości określone w projekcie podstawowym.
Opłatę skarbową można uiścić na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Lubaczowie, ul. Rynek 26, 37-600 Lubaczów, na nr:  62 9101 0003 2001 0011 8444 0002.
Ponadto wymagana jest opłata za pełnomocnictwo (jeżeli wnioskodawca działa za pośrednictwem pełnomocnika) w kwocie 17 zł  (od każdego stosunku pełnomocnictwa) 

Sposób załatwienia sprawy:
Decyzja administracyjna.
Wydział odpowiedzialny za załatwienie sprawy:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego (ABR) 37-600 Lubaczów, ul. Jasna 1, I piętro, pokój 20, 22, 23, 24.
 
Kiedy: 
Codziennie w godzinach pracy Starostwa, tj.: poniedziałek - piątek od 7:00 do 1:500.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji wnosi się do Wojewody Podkarpackiego, za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. 

Kontakt w sprawie usługi:
Wydział Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego: 

  Inspektor prowadzący: Kontakt:
Miasto Lubaczów Janusz Łakomy 16 632 87 20
Miasto i Gmina Narol
Miasto i Gmina Cieszanów  
Wiesław Karaś   16 632 87 20
Gmina Horyniec-Zdrój
Gmina Stary Dzików
Paulina Huk 16 632 87 22
Gmina Lubaczów Józef Harasymowicz     16 632 87 22
Miasto i Gmina Oleszyce
Gmina Wielkie Oczy
Paulina Sopel 16 632 87 23


    

 

 

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćmgr inż. Paulina Sopel - Główny specjalista w Wydziale Architektury, Budownictwa, Drogownictwa i Rozwoju Gospodarczego
  • OpublikowałKrzysztof Kopaczek
  • Data publikacji2024-08-26 10:37
  • Ostatnio zmodyfikowałKrzysztof Kopaczek
  • Ostatnia modyfikacja2024-08-27 09:27
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-07-04 16:30:21
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net